Roomer הישראלית השלימה גיוס של 2 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מאפשר למזמני חדרים בבתי מלון בארצות הברית למכור את ההזמנה שלהם למישהו אחר ■ האתר של החברה עדיין נמצא בשלב הבטא ובינתיים יכולים למכור חדרים במלונות בניו-יורק, לאס וגאס וסן פרנסיסקו

כמה פעמים קרה לכם שהזמנתם מראש חדר לבית מלון אבל בסוף נאלצתם לוותר ולשלם מחיר כבד? בארה"ב בלבד זה קורה יותר מ-80 מיליון פעם בשנה. אם לקחת בחשבון שדמי הביטול יכולים לנוע בין 100 דולר ועד לתשלום מלא, מדובר בשוק של מעל ל-8 מיליארד דולר בשנה ורק, כאמור, בארה"ב.

גון בן דוד ובן פרומין, בוגרי תוכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, הקימו את חברת Roomer כדי לפתור את הבעיה ויחד עם עדי זלנר, פיתחו פלטפורמה שמאפשרת למכור הזמנות לא מנוצלות לחדרי מלון. "אנחנו בונים את ה-eBay של חדרי המלון", מצהיר בן דוד. "הרעיון הוא שאם יש לך הזמנה לחדר במלון בניו יורק ולא תוכל להגיע ולנצל אותה, אז תוכל לפרסם את ההזמנה ב-Roomer ולא לשלם דמי ביטול של מאות דולרים. כך, אפילו אם תמכור את ההזמנה בחצי מחיר - עדיין תוכל להרוויח חצי מהכסף ששילמת על המלון ומנגד, משתמש יוכל לקבל דיל מצוין למלון בניו יורק", הוא מסביר.

עמוד הבית של החברה אמנם מתמקד יותר בהצעות מכירה של הזמנות לבתי מלון אבל בן דוד מבהיר שהמכירה היא חלק מהותי במוצר של החברה. "זו חוויה מאוד בטוחה ומהירה. כל מה שהמשתמש צריך כדי לפרסם את ההזמנה שלו הוא להעביר את האישור שהוא קיבל מהמלון או מהאתר שהוא קנה ואנחנו יודעים לזהות אוטומטית את ההזמנה, יוצרים הזמנה חדשה ועוזרים לו בשיווק של החדר", אומר בן דוד. לדבריו, השירות ניתן כרגע בחינם אך בעתיד החברה תגבה עמלה על כל מכירה מוצלחת של חדר מלון. כיום קיימים פתרונות דומים באינטרנט לשוק יד שנייה של הזמנות לבתי מלון, אך בן דוד מבהיר כי המוצר שלהם הוא היחיד שמאפשר להציע למכירה חדרים באופן אוטומטי ומהיר

החברה נמצאת בימים אלה בשלב הבטא ומציעה חדרי מלון רק בניו יורק, לאס וגאס וסן פרנסיסקו אך בן דוד מבהיר שבהמשך הם מתכוונים להתרחב. כדי לעשות זאת, החברה הודיעה היום על השלמת גיוס ראשוני של כ-2 מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטית BRM של האחים ברקת. "Roomer מייצרת מלאי חדש ואטרקטיבי במיוחד של חדרי מלון, שלא היה קודם לכן בשוק", אמר ערן ברקת, שותף ומנהל תחום היי-טק בקרן BRM. "החברה גם מייצרת מודל שהוא win-win לכל שרשרת הרווח בענף התיירות: הלקוח יכול להציל חלק מדמי הביטול שהוא נדרש לשלם; לקוח חדש נהנה ממחיר חסר תקדים; אתרי online זוכים לשמור על העמלה שלהם, ובתי המלון זוכים ללקוח לכל תקופת השהות", הוא ציין. בן דוד הוסיף כי הפלטפורמה משחקת גם לטובת בתי המלון כיוון ש-40% מהרווחים שלהם מהזמנת חדר הם מהשהות הפיזית של אדם במלון - שירות חדרים, מיני בר וכו'. "כך הם מעלים את כמות התפוסה במלון ומרוויחים מאנשים אחרים שינצלו את הזמנת החדר", מסביר בן דוד.

במקביל לגיוס, הצטרף לדירקטוריון החברה גם אורי לוין, נשיא ואחד ממייסדי חברת הניווט waze, שמלווה ומייעץ לחברה.