נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע הוסיפה 3.9%

אתמול הגיע מדד הדאו ג'ונס לשיא כל הזמנים ■ מאקרו: סקר ה-ADP מעל הצפי ■ ספר הבז': הכלכלה המשיכה לצמוח בקצב מתון בינואר - שיפור בסקטור הרכב והטכנולוגיה ■ טבע הכריזה על תחילת ניסוי קליני שלב III

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הנאסד"ק נותר בטריטוריה שלילית. זאת לאחר שאמש מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא כל הזמנים, על רקע נתוני מאקרו מעודדים. הקיצוצים הרוחביים בארה"ב עדיין עומדים על הפרק בעוד ה'פד' פרסם את ספר הבז' לינואר-פברואר. המשקיעים התעודדו גם מסקר ה-ADP שעקף את התחזיות בשוק.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, כשהדאו ננעל בשיא כל הזמנים - 14,253 נקודות. המשקיעים ממשיכים להזרים כסף למניות, וגם המדדים באסיה ובאירופה נסחרים בשיאים של מספר שנים. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת, וביפן מדד הניקיי ננעל בשיא של כ-5 שנים.

"אנשים לוקחים קצת הפסקה", אומר ג'ו קינהאן, אסטרטג בחברת TD Ameritrade Holding. "הם מחכים לראות אם ייכנס עוד כסף לשווקים", הוא מוסיף.

בארה"ב, סוגיית הקיצוצים עדיין עומדת על הפרק. נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומנהיגי הקונגרס נכשלו בניסיונות שלהם במהלך סוף השבוע להגיע לפשרה בנוגע לקיצוץ בתקציב המדינה. עם זאת, הרפובליקנים בקונגרס מתכוונים להעלות הצעה חדשה שתבטיח את המשך מימון הממשל הפדראלי עד חודש ספטמבר על מנת להימנע מהשבתה של הרשויות בסוף החודש, כשיגמר המימון.

ספר הבז': הכלכלה ממשיכה להתרחב בקצב מתון

ספר הבז', הבוחן את המצב הכלכלי ב-12 מחוזות ה'פד', הצביע על כך שהכלכלה האמריקאית המשיכה לצמוח בקצב מתון בחודש ינואר ובתחילת פברואר. הדוח שפרסם ה'פד' הראה כי הוצאות הצרכנים המשיכו לעלות ושוק הדיור המשיך להתאושש.

ה'פד' ציין בדוח כי חל גידול בביקושים בסקטור הרכב והטכנולוגיה וכן בשירותי הלוגיסטיקה. "הדוח מ-12 מחוזות ה'פד' מצביע על כך שהפעילות הכלכלית באופן כללי התרחבה בקצב מתון בהשוואה לדוח הקודם", לשון ההודעה של ה'פד'. ברבעון האחרון של 2012 כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 0.1% בלבד, אך ה'פד' מצפה להמשך צמיחה מתונה, בה תתמוך הריבית האפסית והתוכניות להקלה כמותית.

באירופה, קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת יפגשו היום בורשה, פולין, עם מנהיגי המדינה - אליהם יחברו גם מנהיגי צ'כיה, סלובקיה והונגריה, במטרה לקדם את מדיניות הצנע שמובילים מרקל והולנד לטיפול במשבר החוב.

נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, שוקל למנות ממשלה טכנוקרטית חדשה לאחר שהבחירות במדינה הביאו לתוצאות בלתי אפשריות. פייר-לויג'י ברסאני, שניצח בבחירות, הציב אולטימטום למנהיג תנועת "5 הכוכבים" בפה גרילו לפיו עליו להחליט באיזה מפלגה הוא תומך כדי שתוכל לקום ממשלה חדשה באיטליה, אחרת אזרחי המדינה ייאלצו לשוב לקלפיות.

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק בן שנתיים במחלת הסרטן, והיה בן 58 במותו. ובתקופה האחרונה הוא עבר סדרת טיפולים נגד המחלה בבית חולים בהוואנה, בירת קובה, אך ב-18 בפברואר דיווחו הרשויות במדינה כי הנשיא חזר לונצואלה והועבר לבית חולים צבאי, ומאז הדרדר מצבו. כעת, עם מותו, עולות השאלות לגבי עתיד רזרבות הנפט העצומות בונצואלה - המדינה השנייה בעולם בכמות רזרבות הנפט.

היום במאקרו: ה-ADP מעל הצפי

בשעה 15:15 התפרסם סקר ה-ADP, אשר הצביע על יצירה של 198 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי בחודש פברואר - בעוד אנליסטים ציפו ליצירה של 175 אלף משרות חדשות בלבד. בתוך כך, עודכן אומדן המשרות החדשות שנוצרו בחודש ינואר ל-215 אלף משרות חדשות, לעומת 192 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש זה, לפי האומדן הראשון.

בשווקים ציפו לנתוני ה-APD, שמהווים "מתאבן" לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש פברואר, אשר יתפרסם השבוע ביום ו' - וצפוי להציע על יצירה של 160 אלף משרות חדשות בסך-הכל בחודש החולף, בדומה ל-157 אלף המשרות החדשות שנוצרו בינואר.

ב-17:00 התפרסמו ההזמנות ממפעלים לחודש ינואר, שירדו ב-2%, פחות מצפי האנליסטים שעמד על 2.2%.

מה תעשה אפל?

מניית אפל המשיכה לרכז עניין, לאחר שהגיעה לשפל של יותר משנה במהלך המסחר בוול סטריט השבוע. היום המניה סופגת הורדת מחיר יעד על ידי ברקליס. בית ההשקעות מוריד את מחיר היעד ב-8% ל-530 דולר, אך שומר על אופטימיות כלשהי בנוגע למניה.

מיקרוסופט נקנסה על ידי האיחוד האירופי ב-561 מיליון אירו, בשל העובדה שלא עמדה בהתחיבותה לא להכריח משתמשים במערכת ההפעלה ווינדוס להשתמש בדפדפן שלה, אקספלורר.

טבע וחברת אקטיב ביוטק הודיעו הערב על גיוס המטופל הראשון למחקר הקליני השלישי שלב III, המכונה CONCERTO, עם תכשיר הלקווינימוד. בעקבות ההודעה המניה מטפסת ביותר מ-3%.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]