פרייבט אקוויטי: 4 קרנות, 9 מנהלים ו-1 מיליארד דולר

סטפן שוורצמן, יו"ר ומנכ"ל בלאקסטון, קיבל דיבידנד כולל של 204 מיליון דולר, וחבילת שכר ששווה 8.4 מיליון דולר, ובסך הכול - 212.4 מיליון דולר

תשעה מנהלים בכירים מארבע קרנות פרייבט אקוויטי בינלאומיות יקבלו בגין ביצועיהם בשנה שעברה סכום עתק של 1 מיליארד דולר - כך טוען ה"וול סטריט ג'ורנל".

ארבע הקרנות הן Apollo Global Management (נסחרת לפי שווי של 8.9 מיליארד דולר); Blackstone Group (שווי של 21.8 מיליארד דולר); Carlyle Group (שווי של 9.3 מיליארד דולר), ו-KKR (שווי של 13.2 מיליארד דולר).

במקרה של אפולו מדובר בשלושת מייסדיה (אחד מהם הוא המנכ"ל, ליאון בלאק); במקרה של בלאקסטון מדובר ביו"ר והמנכ"ל, סטפן שוורצמן; במקרה של KKR מדובר בשני מייסדי הקרן, הנרי קרביס וג'ורג' רוברטס, ובמקרה של Carlyle מדובר בשלושת מייסדי הקרן, דיוויד רובינשטיין, ויליאם קונווי ג'וניור ודניאל ד'יאנג'לו.

סכום העתק אליו הגיע ה"וול סטריט ג'ורנל" כולל חבילות שכר ודיבידנדים. קרנות פרייבט אקוויטי, נזכיר, נוהגות לחלק הרבה דיבידנד ורובו נופל בחלקם של מייסדי הקרנות.

2012 הייתה שנה די טובה לקרנות הפרייבט האקוויטי, וזאת על רקע סביבת הריבית הנמוכה והתיאבון הגדל של ציבור המשקיעים להשקעות מסוכנות יותר.

מגמה זו באה לידי ביטוי במחירי המניות של הקרנות: מניית אפולו נסקה בשנה האחרונה בשיעור של 94%; מניית KKR הוסיפה לערכה 49%, והמניות של Carlyle ושל בלאקסטון הניבו כל אחת 39%.

ועוד משהו לא פחות חשוב. קרנות פרייבט אקוויטי מנוהלות כשותפויות - מבנה ארגוני המשחרר אותן מכללי ממשל תאגידי להם כפופות חברות ציבוריות רגילות.

לכן, לא חלה עליהן החובה לבצע הצבעת Say On Pay, וכך לאפשר לכלל ציבור המשקיעים להביע את דעתם על שכר בכירי הקרן.

ונתחיל ב-KKR. שני מייסדי הקרן קיבלו אשתקד דיבידנד כולל של 207.9 מיליון דולר, חבילת שכר בשווי כולל של 70 מיליון דולר, ובסך הכול - 277.9 מיליון דולר.

במקרה של בלאקסטון, שוורצמן קיבל דיבידנד כולל של 204 מיליון דולר, וחבילת שכר ששווה 8.4 מיליון דולר, ובסך הכול - 212.4 מיליון דולר.

בקרן Carlyle, שלושת מייסדיה קיבלו דיבידנד כולל של 159 מיליון דולר.

הקרן הונפקה רק במאי האחרון, ועדיין לא פרסמה את דו"חותיה לשנה שחלפה. בשנת 2011, סך השכר שקיבלו השלושה עמד על 11.4 מיליון דולר. שלושת מייסדי אפולו קיבלו גם הם דיבידנד נדיב במהלך השנה החולפת.

מספרים אלו ממחישים עד כמה תעשיית הפיננסים בוול סטריט עדיין מעשירה את כיסם של הרבה מאוד מנהלים, וזאת למרות הלחץ שמופעל על מנכ"לי בנקי השקעות - דוגמת סיטיגרופ וג'יי. פי מורגן - להסתפק בפחות מבעבר.