מכירת השליטה בפרטנר סידרה ללוקסי את הרבעון

בעקבות העלייה באג"ח סקיילקס, מוכרת השליטה בפרטנר, הניב תיק ניה"ע של לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג רווח רבעוני של כ-40 מיליון ש'

לחברת לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי) אין בשורות מיוחדות לספק למשקיעים בתחום הפעילות המקורי שלה - ביצוע קידוחי נפט ומים ואספקת שירותים נלווים, וכן חיפוש והפקת נפט באמצעות השותפות לפידות חלץ. באשר לפעילות הפיננסית אותה מוביל לוקסנבורג, הרי ש-2012 הייתה שנה מוצלחת בתחום זה: הרווחים מהשקעות בשוק ההון הניבו ללפידות רווח של 21.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 17.7 מיליון שקל בשנת 2011.

בשנה החולפת עלה לוקסנבורג לכותרות בעיקר בזכות השקעה שביצע באיגרות החוב של החברות סאני והחברה הבת סקיילקס, שבשליטת אילן בן דב. הרכישה נעשתה במאי 2012, עוד בטרם החל בן דב במגעים למכירת השליטה בחברת הסלולר פרטנר בה החזיקה סקיילקס. מכירת מניות השליטה בפרטנר לקבוצת סבן בסופו של דבר, הביאה לעליות שערים באג"ח סקיילקס, שמהן נהנתה לפידות.

על פי הדוחות, שווי האג"ח של סאני וסקיילקס שנרכשו בהשקעה של כ-35 מיליון שקל, עמד בסוף 2012 על 46 מיליון שקל. עם זאת, יש לציין כי עיקר הרווח נובע מההשקעה באיגרות של סקיילקס, בעוד שבסאני נמצאת לפידות בהפסד קל "על הנייר".

לסאני הערת "עסק חי" ובקופתה לא נותרו מזומנים, היא נמצאת בהפרת תשלומים למחזיקי האג"ח מזה מספר חודשים וטרם גובש בה הסדר חוב. מחזורי המסחר באג"ח של סאני הינם נמוכים, מה שעשוי להקשות על לפידות לממש את ההשקעה, גם במחירי הפסד.

נכון לתחילת החודש, תיק ניירות הערך הסחירים של לפידות הסתכם בכ-287 מיליון שקל, כאשר חלק הארי של ההשקעה, 95 מיליון שקל, מושקע באיגרות חוב להמרה. לוקסנבורג אף משקיע חלק גדול מתיק ההשקעות של לפידות במניות - 86 מיליון שקל (כ-30% מסך התיק). על רקע העליות שנרשמו בשוקי ההון מתחילת 2013, צברה לפידות רווח נוסף מתיק ההשקעות שלה בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

עיקר הרווח של לפידות בשנת 2012 הושג ברבעון הרביעי, בו רשמה רווח נקי של 38.9 מיליון שקל, שעיקרו מיוחס כאמור להשקעה בני"ע. בכל השנה הרוויחה לפידות 29.2 מיליון שקל, יותר מכפול מהרווח שרשמה בשנת 2011.

ההכנסות מעבודות הקידוח התכווצו

באשר לפעילות "המסורתית" של לפידות, בה דווקא נרשם קיטון: הכנסות החברה מביצוע עבודות קידוח קטנו בשנה החולפת ב-23.4% בהשוואה ל-2011, והסתכמו ב-42.5 מיליון שקל.

הקיטון נובע מירידה בימי הקדיחה, ל-466 ימים אשתקד לעומת 525 ימי קדיחה ב-2011.

החל מאוקטובר 2011 עוסקת לפידות במסחר בינלאומי של מוצרי הנעלה והלבשה באמצעות החברות ויסטה ו-גמנל. בשנת 2012 הסתכמו ההכנסות מתחום זה ב-50 מיליון שקל, עלייה של כ-25% ביחס ל-2011, והרווח לפני מס היה 2.9 מיליון שקל לעומת איזון ב-2011.

היקף התגמול לו זכה לוקסנבורג בשנה החולפת עמד על 1.6 מיליון שקל, והורכב כולו משכר ודמי ניהול, ללא אופציות או תגמול מבוסס מניות. מנכ"ל לפידות, אלי קמר, הסתפק בשכר שנתי של 772 אלף שקל.

תמהיל תיק ההשקעות של לפידות
 תמהיל תיק ההשקעות של לפידות