זליכה: "הנהלת אי.די.בי פעלה בתכססנות כדי לחלק דיבידנדים"

(עדכון) - פרופ' זליכה העיד בביהמ"ש בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד אי.די.בי ■ המנכ"ל גבריאלי: "כל חלוקות הדיבידנד באי.די.בי בוצעו בהליך נרחב ומסודר בפני שתי ועדות מאזן"

חלוקת הדיבידנדים האגרסיבית שבוצעה באי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, שספגה הערת "עסק חי" ומנהלת מגעים להסדר חוב, מגיעה לבית המשפט: הבוקר (ה') העיד פרופסור ירון זליכה במסגרת התביעה הנגזרת שהוגשה נגד אי.די.בי ובעל השליטה, בגובה של 1.5 מיליארד שקל, בטענה כי חלוקות דיבידנד בהיקף של 1.8 מיליארד שקל שבוצעו בשנים עברו נעשו שלא כדין.

"הנהלת אי.די.בי פעלה בתכססנות ובצורה מניפולטיבית כדי לחלק דיבידנדים למרות שהדבר היווה פגיעה ביכולת החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בעתיד", אמר זליכה בבית המשפט.

זליכה הסביר אף שחלק מהרווחים שהיו לחברה, נוצרו כתוצאה מהמצב הגרוע אליו נקלעה, החברה, כמו רווח מרכישה חוזרת של אג"ח. "מצב זה אינו לגיטימי", אמר זליכה.

חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי, אמר כי "כל חלוקות הדיבידנד באי.די.בי בוצעו בהליך נרחב ומסודר בפני שתי ועדות מאזן, שכללו את הדח"צים והדירקטורים הבלתי תלויים, ואחרי שהן דנו ואישרו הוצג כל החומר בפני הדירקטוריון שקיים דיון מקיף והחליט. הדיונים הללו היו מפורטים מאוד וכללו מצגות על מצב השוק בארץ ובעולם, המצב והתוצאות של החברות המוחזקות הרלוונטיות, חברה אחר חברה, מבחני רגישות שונים, תזרים חזוי וחוות דעת של רואי חשבון, יועצים משפטיים ועוד. בנוסף לכך הייתה לחברה בכל התקופות הרלוונטיות כרית בטחון מאוד גדולה - עודף עצום של נכסים על התחייבויות".