ראסל אלוונגר: "אין לי מושג למה מניית טאואר נופלת"

מאז כניסתו של מנכ"ל טאואר לתפקידו ב-2005 צנחה המניה בכ-65% ■ בשיחה עם "גלובס" הוא מבהיר: "צופים צמיחה דו-ספרתית ברבעון השני, אין סיבה לצניחה" ■ סמנכ"ל הכספים: "ב-7-8 השנים האחרונות המניה הייתה יציבה"

"אין לי מושג למה המניה נפלה אתמול. העסקים של טאואר אינם עסקים כרגיל, אלא ממש טובים. אם אנו מסתכלים על הרבעון השני של 2013, אנו רואים צפי לצמיחה דו-ספרתית וככל שאנו מתקרבים לרבעון השני, אנו בטוחים יותר בתחזיות שלנו. אנו גם צופים שהמחצית השנייה של 2013 תהיה חזקה יותר מהראשונה, ככה שלמעשה אין שום סיבה לכך שהמניה נופלת".

כך פתח ואמר היום (ה') מנכ"ל טאואר, ראסל אלוונגר, בשיחה עם "גלובס" לאחר שמניית החברה צנחה אמש ב-7% בוול סטריט, ללא הודעה מוקדמת. מאז כניסתו של אלוונגר לתפקיד ב-2005, צנחה מניית החברה ב-65%.

למרות שבחודש האחרון בלבד צנחה מניית טאואר ב-27%, אלוונגר לא רואה סיבה קונקרטית למהלך: "אמנם לא הכרזנו על תחזיות טובות לרבעון הראשון של השנה, אבל הסברנו בשיחת הוועידה למשקיעים למה זה קרה, זה היה חלק מהתוכנית שלנו באופן חלקי - ואנו רואים התאוששות ככל שאנו מתקדמים לרבעון השני. בסך-הכל התוצאות שלנו חזקות, הדברים נראים טוב".

- האם כמשקיע היית קונה עכשיו את מניית טאואר?

אלוונגר: "אני חושב שלמשקיעים יש סיבה טובה מאוד לקנות את המניה. זה לא נובע מהאמירה שלי לגבי טאואר באופן ספציפי, אלא לגבי כל חברה שמציגה צמיחה, פוטנציאל רווחיות, צבר לקוחות גדול ומחיר מניה אטרקטיבי. אם זה המצב, זה כנראה זמן טוב להשקיע במניה. זו אמירה כללית, אני כמובן לא יכול להגיד למישהו אם הוא צריך להשקיע או לא להשקיע בטאואר. המטרה שלי כמנכ"ל היא לא להתייחס למחיר המניה, אלא לעסקים שלנו, שמגלים יציבות ומייצרים צמיחה".

טאואר, נזכיר, דיווחה בפברואר על תוצאותיה לשנת 2012. מכירות החברה ברבעון הרביעי היו בטווח היעד שלה, והסתכמו ב-147.6 מיליון דולר. מכירות ברבעון הקודם של השנה הסתכמו ב-154.6 מיליון דולר. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון הסתכם ב-22 מיליון דולר, או 0.99 דולר למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 15%.

בתוך כך, טאואר סיפקה תחזית מכירות מאכזבת לרבעון הראשון של שנת 2013 של בין 110 מיליון דולר ל-120 מיליון דולר. בחברה ציינו כי מדובר בירידה לטווח קצר, בהתאם להסכם הייצור עם מיקרון. "בהתבסס על פעילויות tape-out והתקשרויות ספציפיות אנו רואים המשך צמיחה במהלך השנה".

- ניהלתם נכון את ציפיות המשקיעים בתחילת השנה?

אלוונגר: "ביום של שיחת הוועידה וקצת אחריה המניה לא ירדה יותר מדי, רק כ-3%, אני חושב שהייתה הבנה ברורה בקרב המשקיעים לגבי המצב שלנו והסיבה לנפילה. מאז רק העלינו תחזיות, ואנחנו לא מצליחים להסביר את נפילת המניה בחודש האחרון".

באשר לשאלה אם מישהו בחברה צריך לקחת אחריות על הירידה בערך המניה, התייחס סמנכ"ל הכספים של החברה אורן שירזי לנושא, שהתייחס לסוגיית שטרי ההון ולהשפעתה השלילית לכאורה על מחיר המניה: "העסקים שלנו לא רק 'עסקים כרגיל', הם טובים מכרגיל - ואני באמת לא מבין למה מחיר המניה ירד", אמר ל"גלובס".

כנשאלו אם מישהו בטאואר צריך לקחת אחריות על מצב המניה, חרף המצב העסקי האיכותי, הוסיף שירזי: "אם בודקים את מחיר המניה ב-7-8 השנים האחרונות, אפשר לראות שהמניה יציבה יחסית. יש לנו את בעיית שטרי ההון, אבל אני סבור שהשוק תמחר את הבעיה הזו סמוך להודעה שלנו על המצב בשנה שעברה - ומאז המניה הייתה יחסית יציבה".

"את הטרנד של השוק סביב המניה בשבועיים האחרונים, אנחנו לא מצליחים להסביר", סיכם.

אלוונגר מצידו, הבהיר: "לא הגענו להסכמה עם הבנקים על סוגיית שטרי הון, אבל זה לא מסביר את התנהגות המניה בשבועות האחרונים - קשה לנו מאד להבין את מה שקורה, בעיקר בהתחשב במצבה הטוב של החברה. בראייתי כמנכ"ל, אנחנו במצב טוב מאד".

- מה לגבי העסקה עם הודו, יש חדש בנושא?

אלוונגר: "אין ממש חדש מאז שיחת הוועידה החודש שעבר. אנו מצפים להודעה בסוף מארס בנושא, מאמינים שאנחנו בפוזיציה טובה מאוד - אך לא יכולים להתחייב לגבי הודעה שמישהו אחר צפוי להוציא. אני לא יכול להתחייב על עסקה שעדיין לא נסגרה".