אורנג': אייפון 5 ב-3,700 שקל, נקסוס 4 ב-2,800 שקל

החברה מקדמת מכירות סמארטפונים ללקוחות של המתחרות

אורנג' מעוניינת להפוך לחברה שלא מוכרת רק סמארטפונים ללקוחותיה, אלא גם למשתמשי שאר המפעילות הסלולריות בישראל. החברה החלה היום (ה') במבצע מחירים מוזל לסמארטפונים שונים, בינהם אייפון 5 בגרסת 16 ג'יגה ב-3,700 שקל, נקסוס 4 של LG ב-2,800 שקל וגלקסי S3 מיני ב-1,900 שקל.

באורנג' מבליטים את היתרונות של רכישת מכשיר דרכם לעומת הרשתות הפרטיות. למשל, אפשרות מסירה לתיקון במספר רב של נקודות בפריסה ארצית, החלפת מכשיר תקול עד 2 ימי עסקים ואספקת מכשיר חלופי (בדרך כלל לטלפון פשוט) בזמן התיקון וביצוע בדיקות לדגמי הסמארטפונים לתאימות לרשת של אורנג' ולשפה העברית.

למרות שבהחלט מדובר ביתרונות, צריך עדיין לזכור שבדיקות העברית של מפעילות הסלולר בארץ פספסו את חוסר היכולת לשלוח מיילים בעברית בצורה תקינה בג'ימייל במכשירי ווינדוס פון 8. כמו כן, ההדגשה שהסמארטפונים הנמכרים ברשת אורנג' מקבלים עדכוני גרסה מרחוק, מתרחשת בהרבה מקרים הרבה אחרי שהגרסאות זמינות ללקוחות שקנו את המכשיר באופן פרטי.

ענף הסלולר השתנה משמעותית בשנה האחרונה, כאשר לקוחות רבים יותר רוכשים את הסמארטפונים שלהם בחנויות וברשתות הפרטיות ולא דרך המפעילות הסלולריות. על-פי נתוני IDC ישראל מדובר בחצי מיליון טלפונים שנמכרו בדרך הזו ב-2012.