נעילה חיובית בוול סטריט; מניית מלאנוקס טיפסה 7.2%

נגיד הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית המרכזית על כנה ■ הדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו ל-340 אלף; הגרעון המסחרי התרחב בפברואר ■ פייסבוק חשפה את העיצוב החדש של הניוז פיד

הראלי בשווקים מסרב לגווע. המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים, כאשר במהלך המסחר הדאו שבר שיא היסטורי נוסף. המשקיעים הגיבו גם להחלטת הבנק המרכזי האירופי להותיר את הריבית על כנה וכן לנתוני המאקרו שפורסמו היום. (התביעות לדמי אבטלה, הגירעון המסחרי) ברקע, מרחף האיום של המשבר התקציבי בארה"ב.

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים במגמה מעורבת, לאחר שהדאו ג'ונס הרקיע שלשום לשיא כל הזמנים. סוגיית הקיצוצים התקציביים עדיין עומדת על הפרק, כאשר בממשל האמריקני מקווים להגיע לפשרה בנושא עד סוף השבוע. אתמול, התפרסמו בוול סטריט נתוני מאקרו מעודדים, ובראשם ספר הבז' ונתוני סקר ה-ADP, אשר הפתיעו לטובה.

"כדאי למשקיעים לחשוב צעד קדימה ולממש קצת רווחים במקום להיכנס בצורה אגרסיבית לשוק", אומר רוס קוסטריץ', אסטרטג השקעות ראשי בקרן בלקרוק. קוסטריץ' ממליץ למשקיעים להתמקד במניות האנרגיה ובחברות הבינלאומיות.

בשווקים ציפו לנתוני ה-ADP, שמהווים "מתאבן" לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש פברואר, אשר יתפרסם מחר - וצפוי להצביע על יצירה של 160 אלף משרות חדשות בסך-הכל בחודש החולף, בדומה ל-157 אלף המשרות החדשות שנוצרו בינואר. שיעור האבטלה בארה"ב עומד על 7.9%.

באירופה, הותיר הבנק המרכזי (ECB) את הריבית ללא שינוי בשיעור 0.75%, וגרם לאכזבה מסוימת משום שחלק מהכלכלנים ציפו להורדת ריבית ברקע הצרות הכלכליות באיטליה.

ברקע, עלו תשואות איגרות החוב הממשלתיות של איטליה וספרד בכמעט 1% כל אחת, בין היתר לאור הצל הכבד שמוטל על מדיניות הצנע האיטלקית, לאחר ה"פלונטר" הפוליטי אליו נקלעה המדינה לאחר הבחירות לפרלמנט.

בזירת המאקרו, פורסמו ב-15:30 (שעוננו) תביעות האבטלה השבועיות, שירדו לרמה של 340 אלף, יותר מצפי האנליסטים שעמד על עלייה בתביעות האבטלה לרמה של 354 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למדוייק יותר, הצביע ירד ב-7,000 תביעות לרמה של 348 אלף - שפל של 5 שנים.

באותה השעה פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש פברואר, שהצביע על התרחבות הגרעון לרמה של 44.4 מיליארד דולר. צפי האנליסטים עמד על התרחבות מתונה יותר לרמה של 42.8 מיליארד דולר.

טאואר וטבע במוקד

מניית טאואר טיפסה ביותר מ-7%, לאחר שירדה בשיעור דומה אמש. בשיחה עם "גלובס" הבוקר, אמר מנכ"ל החברה ראסל אלוונגר כי אינו יכול להסביר את הירידות במניה: "אין לי מושג למה מניית טאואר נופלת, העסקים טובים ויש סיבות לקנות את המניה", אמר.

טבע האנליסט רוני גל פרסם מזכר בו הוא מעריך כי צעדי ההתייעלות שענקית התרופות ממתכננת עשויים לכסות כ-80% מההפסדים הצפויים של החברה, בעקבות פקיעת הפטנטים על הקופקסון, תרופת הדגל של החברה.

פייסבוק כינסה הערב מסיבת עיתונאים בה היא חשפה את העיצוב החדש של הניוז פיד שלה. בחברה שמו דגש על עיצוב הכולל ויזואליות רבה ותמונות גדולות יותר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]