לאומי: הקיצוצים הצפויים בישראל יעיבו על ביצועי המניות

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירה השבועית שפרסמו כי מגמת המסחר בטווח הקרוב תושפע מהנעשה מעבר לים ■ בלאומי ממליצים על השקעה במניות השורה, שלהערכתם צפויות להפגין ביצועי יתר בשל התמחור הנוח יותר בהן

אומנם הראלי בעולם מסרב לדעוך, אך כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית שפרסמו כי מגמת המסחר בטווח הקרוב תושפע מהנעשה מעבר לים, ותתנהל בעיקר על רקע ההתפתחויות בנוגע לתקציב ולמדיניות המוניטארית בארה"ב. בזירה המקומית, מעריכים בלאומי, "לא מן הנמנע כי במועד אישור התקציב בהמשך השנה, הקיצוצים שייכללו בו יעיבו על ביצועי החברות בשוק המניות המקומי".

לכן, כלכלני הבנק ממליצים על השקעה במניות השורה, שלהערכתם צפויות להפגין ביצועי יתר בשל התמחור הנוח יותר בהן. עם זאת, הם מצייינים בנוסף כי לא מן הנמנע כי מרבית המרווח בתמחור הצטצמם ועל כן בטווח הבינוני המניות הללו צפויות להציג ביצועים דומים.

"המשך האופטימיות בשוק המקומי ובחו"ל בא לידי ביטוי גם בסטיות התקן הגלומות באופציות ואלו נותרו ברמה נמוכה של כ-12%-13% בלבד. למעוניינים, מהווה רמת סטיות תקן זו עיתוי נוח לבצע הגנות על תיקי ההשקעות באמצעות נגזרים", נכתב בסקירה.

בסקירה התייחסו בבנק בהרחבה להתפתחויות בסקטור האנרגיה. "סקטור האנרגיה נסחר על רקע ידיעות בדבר אפשרות שהרשות להגבלים עסקיים תכריז על אחזקת נובל אנרג'י וקבוצת דלק המאגר לוויתן כ"הסדר כובל". הכרזה כזו עלולה להביא לכך שהחברות יאלצו למכור את אחזקותיהן במאגר".

במקביל, פרסמה חברת נובל אנרג'י כי תוצאות קידוח ההערכה "לויתן 4" מצביעות על פוטנציאל גבוה יותר מהתחזית הקודמת לכמות הגז במאגר. עפ"י ההערכות הנוכחיות מכיל המאגר כ- 18 TCF, כמות הגבוהה בכ- 5.9% מההערכה הקודמת. אף על פי כן, פרסמו השותפויות הישראליות במאגר הודעה בבורסה לפיה ההודעה פורסמה על דעתה הבלעדית של נובל אנרג'י והוסיפו סייג לגבי אי-עמידה של הערכת המשאבים בכללי המערכת לניהול משאבי פטרוליום.