אבנר ודלק קידוחים: הקידוח ב"כריש 1" יחל בימים הקרובים

לפי הודעת השותפות לבורסה, הן החליטו לבצע את הקידוח בהתבסס על ממצאי דוח המשאבים הפרוספקטיביים שקבע כי ההסתברות למציאת גז טבעי בקידוח עומדת על 77% ■ תקציב הקידוח: 90 מיליון דולר

שותפות הגז דלק קידוחים ואבנר הודיעו היום (ו') כי בכוונתם להשתתף בקידוח האקספלורציה "כריש 1" ששייך לרישיון "אלון C". הקידוח יתחיל בימים הקרובים וימשך כ-3 חודשים. עלות הקידוח מוערכת בכ-90 מיליון דולר.

לפי ההודעה שפרסמו השותפות לבורסה, הן החליטו לבצע את הקידוח בהתבסס על ממצאי דוח המשאבים הפרוספקטיביים נכון שפורסם בשלהי דצמבר 2012. לפי הדוח, ההסתברות למציאת גז טבעי בקידוח עומדת על 77%. כמו כן, צוין בדוח המשאבים כי בהנחה ותהיה בקידוח תגלית, , הינם בעלי סיכוי סביר להיות מסחריים. מעבר לכך, השותפות מציינות כי קיבלו את ברכתה של מפעילת הקידוח (Noble Energy Mediterranean) שהמליצה להן לבצע את הקידוח על סמך הערכותיה בדבר פוטנציאל הגז בפרוספקט "כריש" וסיכויי הצלחתו המסחרית.

קידוח "כריש 1" ממוקם כ-75 קילומטר צפון מערבית לחיפה כאשר שכבות המטרה בקידוח הן חולות תמר. עומק המים באתר הקידוח הוא כ- 1,740 מטר, והעומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ- 4,900 מטר מפני הים. התקציב הכולל של הקידוח עומד על כ-90 מיליון דולר.