שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש לרמה של 3.69 שקלים

מול האירו התחזק השקל ב-0.86% ל-4.797 שקלים ■ בזירה העולמית, נסחר הדולר ב-1.3 דולר לאירו ■ היום התפרסמו פרוטוקולי הריבית של בנק ישראל לחודש פברואר

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. מול הדולר התחזק המטבע הישראלי ב-0.13% והשער היציג של הדולר נקבע על 3.69 שקלים, בעוד מול האירו התחזק השקל ב-0.86% ל-4.797 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר ב-1.3 דולרים לאירו.

בבנק ישראל מודאגים מעליית מחירי הדיור לצד הירידה בהתחלות הבנייה והעלייה במספר העסקאות ובהיקפי המשכנתאות - כך עולה מפרוטוקולי הריבית של בנק ישראל, להחלטת הריבית לחודש פברואר, אשר פורסמו היום על ידי הבנק. בהחלטת הריבית לחודש פברואר, נזכיר, הסכימו נציגי הוועדה המוניטארית של בנק ישראל על הותרת הריבית המרכזית במשק על כנה - ברמה של 1.75% - וזאת, למרות שחלק מה"חזאים" במשק סברו כי הבנק עשוי להוריד את הריבית, על רקע ההאטה המתמשכת בכלכלת ארה"ב ומשבר החובות הריבוניים באירופה.

באשר לכלכלה הישראלית וחרף אי-הוודאות בסביבה הגלובלית, ממשיכים בבנק ישראל לתמוך בתחזית צמיחה של 2.8% בניכוי תמלוגי הגז (3.8% בתוספת ההכנסות הצפויות מ"תמר"), עם אינפלציה חזויה של 1.8% בסוף שנת 2013.

"למרות עליות השערים ותאבת הסיכון בשוק העולמי, מפתיע לראות שהדולר ממשיך להתחזק למול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם", כותבים הבוקר כלכלני FXCM. "הדבר ככל הנראה נובע מן ההרחבה הכמותית שהחלה לצבור תאוצה גם במדינות מפותחות אחרות כמו יפן ובריטניה, אשר מחלישים את המטבעות המקומיים. ואולם, מול חלק מהמטבעות האקזוטיים בעלי התשואה הגבוהה יותר, ובהם השקל, הדולר התנהג באופן המסורתי בתנאים הללו ונחלש".

"הדולר-שקל צפוי השבוע להמשיך ולנוע על פי הסנטימנט העולמי בשוק המניות, ולא דווקא בקורלציה למגמה של הדולר למול המייג'ורס, שמושפעת כעת מגורמים נוספים. מבחינה טכנית ראינו בשבוע שעבר מפנה בדולר-שקל ושבירה מתוך התעלה של התיקון שראינו באחרונה - האם זהו סופו של התיקון קצר הימים? ירידה מתחת ל-3.67 ו-3.65 שקלים תאותת כי התחדשה מגמת הירידה וכי הצמד בדרכו לרמות שפל חדשות", הם מסכמים.

המשקיעים במט"ח נתמכים בחדשות מעודדות בדבר גיבושה של קואליציה עם 23 שרים, בעוד יאיר לפיד מיש עתיד מסתמן כשר האוצר הבא, ואילו נפתלי בנט מהבית היהודי יקבל את תיק שר התמ"ת. אמש קיבלו באחד-העם את החדשות בשמחה, בעוד המעו"ף ומוסיף לערכו 1.7% ומתקרב לשיא כל הזמנים. (לסיפור המלא)

[לאתר האג"ח][לטבלת שערי חליפין]