האישה הבכירה בפייסבוק מאשימה נשים: אתן מתעצלות

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, אמרה בתוכנית "60 דקות": "נשים פוגעות בעצמן בכך שהן מתעצלות. הן אומרות: 'אני עסוקה, אני רוצה ילד יום אחד, אני לא יכולה להמשיך יותר'"

האישה הבכירה ביותר בפייסבוק, סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, התראיינה אמש (א') בתוכנית הפופולרית "60 דקות", ואמרה כמה דברים שמעלים את חמתן של נשים בארה"ב.

סנדברג אמרה כי הסיבה שיש יותר גברים מנשים במשרות בכירות היא כי נשים מעכבות את עצמן בכך שהן עובדות יותר מהגברים בבית ובטיפול בילדים, אך היא ציינה כי היא "לא מאשימה את הנשים".

עוד טענה סנדברג בראיון כי "נשים מייחסות את ההצלחה שלהן לעבודה קשה, מזל ועזרה מאנשים אחרים, בעוד גברים מייחסים את ההצלחה שלהם ליכולות האישיות שלהם. נשים פוגעות בעצמן בכך שהן מתעצלות. הן אומרות: 'אני עסוקה, אני רוצה ילד יום אחד, אני לא יכולה להמשיך יותר. או: 'אני עדיין לומדת את העבודה הנוכחית שלי'. אף פעם לא שמעתי גבר אומר לי את זה".

"אני לא טוענת שאין לנשים אמביציה, אבל כשזה מגיע לאמביציה להוביל, גברים לוקחים נשים", אמרה. עוד הוסיפה סנדברג כי על נשים לחשוב ברצינות על נישואין, וציינה כי "נישואין זו ההחלטה האישית הגדולה ביותר שאפשר לעשות, אבל זו גם החלטת הקריירה הגדולה ביותר שאפשר לעשות. תתחתני עם האדם הנכון, כי לא תוכלי לנהל חיי בית מלאים וגם קריירה מלאה".