הטיפ היומי: "הצלחה בניסוי לא מגולמת במחיר מניית הביומד"

באילים קרנות נאמנות מעריכים, כי טווח המחירים שבהם נסחרת קמהדע מגלם את שווי החברה הנגזר מהכנסותיה העתידיות של המוצרים שאושרו בלבד ■ במקרה שהניסוי המתקדם יסתיים בהצלחה, האפסייד עדיין לא מגולם

קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תרופות מרשם, שניתנות בעירוי, הזרקה או אינהלציה. קמהדע נסחרת בת"א בשווי של 1.1 מיליארד שקל.

באוגוסט 2010 קיבלה קמהדע אישור מרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לשווק תרופה לטיפול בחוסר אלפא 1 אנטיטריפסין, בעירוי. לצד הסכם שיווק משמעותי עם ענקית הפארמה האמריקנית בקסטר, השתפרו דוחות החברה ללא הכר. מכירותיה, שעמדו ב-2009 על 56 מיליון שקל, הגיעו ב-2012 לכ-271 מיליון שקל.

מחלת הנפחת היא "מחלת נישה", הפוגעת ב-0.04% מאוכלוסיית העולם המערבי. מתוך כמות חולים סטטיסטית של כ-400 אלף חולים, רק כ-11 אלף חולים זוהו, ומהם רק כ-6,000 חולים מטופלים. מאחר שעלות תרופה לחולה היא כ-100 אלף דולר, מדובר בפוטנציאל צמיחה פנטסטי לחברה.

עד סוף 2013 צפויה קמהדע לסיים ניסוי קליני מתקדם בדור הבא של התרופה, הניתן במשאף (אינהלציה). מתן במשאף יאפשר לחולים לקבל את התרופה בנוחות בביתם, במקום בבית חולים כיום.

בנוסף, מתן באינהלציה מצריך שימוש בכמות חומר פעיל קטנה יותר ובכך מכפיל בארבעה את כמות מנות התרופה, שאותה מסוגלת החברה לספק. עובדה זו צפויה להשפיע מהותית על הכנסות החברה העתידיות (במקרה של הצלחה, כמובן). נציין שקמהדע כבר חתומה על הסכם שיווק למתן התרופה באינהלציה באירופה עם חברה פרטית איטלקית. בתוך כך, החברה מקדמת מחקרים קליניים נוספים, שהמתקדמים בהם בתחום הסוכרת וסיסטיק פיברוזיס.

קמהדע, שנכנסה בעדכון האחרון למדד ת"א 100, מתכוונת להנפיק מניות בארה"ב. החברה נכנסת לפוקוס של המשקיעים בארץ ובחו"ל באחת התקופות המרתקות בתולדותיה.

להערכתנו, טווח המחירים שבהם היא נסחרת, 35-38 שקל למניה, מגלם את שווי החברה הנגזר מהכנסותיה העתידיות של המוצרים שאושרו בלבד. כלומר, במקרה שהניסוי המתקדם יסתיים בהצלחה, האפסייד עדיין לא מגולם במחיר.

במקרה של הצלחה בניסוי, אנו מעריכים את השווי הכלכלי של החברה ב-55 שקל למניה - פרמיה של כ-45% על מחירה הנוכחי.

דקל קוטלר, סמנכ"ל אילים קרנות נאמנות