נעילה חיובית בוול סטריט; מניית מלאנוקס איבדה 8.8%

מדד הדאו ג'ונס עולה זה היום התשיעי - רצף העליות הארוך ביותר מאז 1996 ■ מאקרו: המכירות הקמעונאיות עלו בפברואר יותר מהצפי; המלאים העסקיים ירדו בינואר ב-1%

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים קלות בעוד מדד הדאו ג'ונס ממאן לרדת ולמעשה מסכם 9 ימים רצופים של עליות - רצף העליות הארוך ביותר מאז 1996. מדד ה-S&P 500 רחוק פחות מ-1% משיא כל הזמנים. נתוני המאקרו סיפקו דלק למשקיעים, כאשר נתוני המכירות הקמעונאיות היכו את התחזיות והמלאים העסקיים ירדו. נראה כי המשקיעים ממשיכים להיכנס לשווקים ולא מעוניינים לקחת אוויר לנשימה.

המשקיעים למודי הניסיון הקרבות בשוק ההון לא היו מזמן מוטרדים כל-כך - וכן, זה קורה דווקא בגלל הראלי הבלתי פוסק, שנעצר (לפחות זמנית) אמש בוול סטריט. בינתיים, מדד הדאו ג'ונס נמצא בשיא חדש. במקביל, מדד ה-VIX ("מדד הפחד") נמצא בשפל תקופתי, ולכאורה אין כל סיבה לחשוש. אולם מצב זה, בו מדדי המניות נמצאים בשיא בעוד ה-VIX נמצא בשפל תקופתי, מזכיר בדיוק את השנים 2000 ו-2007, בהן פרצו משברים פיננסיים קשים שהובילו לצניחת שוקי המניות לירידה חדה בצמיחה הגלובלית. (לסיפור המלא)

"הכלכלה ממשיכה להראות ביצועים סבירים, הצרכן האמריקני ממשיך לבזבז", אמר דויד כץ, מנהל השקעות ב-Matrix Asset Advisors.

הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים על שיפור מהותי כאשר במקביל המדדים המרכזיים נסחרים קרוב לשיא כל הזמנים. אולם, ג'ים אוניל, יו"ר בנק ההשקעות גולדמן זאקס חושש כעת ששוק המניות הפך להיות יקר מדי. בטווח הקרוב אוניל סבור כי המומנטום החיובי ידחוף את שוק המניות מעלה, אך באותה נשימה הוא מזהיר שמחירי המניות הופכים להיות יקרים מדי ובטווח הארוך עשוי להיות גל מימושים גדול.

היום התפרסמו שלל נתוני מאקרו שונים. ב-14:30 פורסמו המכירות הקמעונאיות, שעלו ב-1.1% בפבראור, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על 0.5% לאחר עלייה של 0.1% בינואר. ב-16:00 פורסמו המלאים העסקיים לחודש ינואר שירדו ב-1%, בעוד התחזיות בשוק עמדו על ירידה של 0.5%, לאחר ירידה של 0.3% בדצמבר.

אלביט מערכות דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2012. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-843.9 מיליון דולר, לעומת 841.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2011. כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון הסתכם ב-57.2 מיליון דולר (6.8% מההכנסות), בהשוואה להפסד בסך של 13.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נטפליקס הכריזה על פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשיה לשים קישור של החשבונות שלהם בפייסבוק. המשקיעים אוהבים את ההודעה ושולחים את המניה לעליות של יותר מ-4%.

פריון דיווחה על הכנסות שיא של 21.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012, גידול של 90% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. פריון מסיימת את הרבעון הרביעי של 2012 ברווח נקי של 3.6 מיליון דולר, או 32 סנט למניה, גידול של 125% לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

[לארביטראז][לבורסות בעולם]