מזרחי: "כלכלת ארה"ב עולה על דרך המלך, הדולר יתחזק"

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי-טפחות: "המשוואה הייתה פשוטה: כל עוד ארה"ב לא מתאוששת, הדולר יתרומם בתקופות של עלייה בשנאת הסיכון וישקע בתקופות של פרצי אופטימיות"

"ארה"ב עולה סוף-סוף על דרך המלך (בתעסוקה, בבנייה ובדיור ובצריכה הפרטית) ומנגד שאר העולם מקרטע - אירופה מתכווצת, סין מדשדשת ויפאן המתחדשת צריכה זמן. הדולר עומד ליהנות משני העולמות - האטרקטיביות הגדלה של ארה"ב מחד והרפיון בשאר העולם מנגד", כך מסכם היום (ד') רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי-טפחות.

מנחם סבור כי לאור הנסיבות הדולר עשוי להגיע ל-1.25 כנגד האירו ואף פחות מכך בתקופה הקרובה. "כנגד היין הדולר כבר הגיע לשער הגבוה ביותר זה 3.5 שנים והמגמה תמשיך כנראה", המשיך מנחם. "אצלנו, מנגד, כל עוד לא יתחוללו זעזועים גיאו-פוליטיים, יתקשה הדולר לעלות כנגד השקל, לאור מצבו הסביר של המשק (בטח בהשוואה לחו"ל) ובהנחה שהגירעון התקציבי ירוסן בשנה-שנתיים הקרובות".

"באומרי זאת, חשוב מאוד להדגיש - לנבא כיוונים של מטבעות זו מלאכה מורכבת מאוד-מאוד ותפניות פתאומיות מרבות להתרחש", סיכם.

לדבריו של מנחם, "כשפרץ המשבר העולמי, התבררה חומרתו והתחוור כי ההחלמה תיארך שנים, גדלה שנאת הסיכון וסוחרים מיהרו להצטייד בנכסי חוף מבטחים. איגרות החוב של ממשלת ארה"ב והשטר הירוק, ששימש לרכישתן, נהנו מכך. המשוואה הייתה פשוטה: כל עוד ארה"ב לא מתאוששת, הדולר יתרומם בתקופות של עלייה בשנאת הסיכון וישקע בתקופות של פרצי אופטימיות".