אנליסטים על כיל: "הרבעון חסר חשיבות לתמחור המניה"

יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסים ברוקראז': נותר בהמלצת 'תשואת שוק' עם מחיר יעד של 45 שקל ■ אילנית שרף, אנליסטית פסגות ברוקראז': 2013 צפויה להיות מאתגרת לנוכח המשך המיתון הכלכלי העולמי

חברת כיל פרסמה היום דוחות חלשים לרבעון הרביעי ולשנת 2012, והאנליסטים מגיבים. אילנית שרף, אנליסטית פסגות ברוקראז', מציינת כי הרווח הנקי המתוקנן הסתכם ברבעון בכ- 220 מיליון דולר בנטרול השפעת גורמים חד פעמיים (40 מיליון דולר נטו הפרשה בגין פרישה מוקדמת (אחרי מגן מס) ובנטרול הכנסות מס חד פעמיות בגובה של כ-24 מיליון דולר), בהשוואה ל-438.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הסביבה הכלכלית הובילה לתוצאות חלשות מאוד ברבעון הרביעי. החתימה על החוזים עם הסינים וההודים לאחרונה הובילו לפתיחת השוק מחדש ואף להעלאת מחירים ממותנת באזורים מסוימים. בפסגות מעריכים כי כמויות המכירה בשנת 2013 יהיו גבוהות ביחס ל-2012, גם כתוצאה מדחיית החתימה על החוזים. עם זאת, 2013 צפויה להיות מאתגרת לנוכח המשך המיתון הכלכלי העולמי, כאשר במקביל צפויה להשפיע על המסחר במניה גם שאלת מכירת החברה לפוטאש.

יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסים ברוקראז', מציין כי כיל פרסמה דוחות חלשים ביחס לציפיות שלנו וציפיות השוק. מגזר האשלג היה החלש מזה שלוש וחצי שנים ושיקף חולשה גם בנטרול הודו וסין שפעלו ללא חוזה. יחד עם זאת, הרבעון למעשה חסר חשיבות לעניין תמחור המניה בהתחשב בסאגת המיזוג האפשרי עם פוטאש ושינוי המגמה החיובי בעקבות חתימת החוזים במזרח. קרייזמן נותר בהמלצת 'תשואת שוק' עם מחיר יעד של 45 שקל.

דורון דגול, אנליסט בנק אגוד מציין כי הדוח יצא חלש מהצפי, שגם כך לא היה גבוה. שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד ברבעון 4 על 37.9% בלבד, נפילה קשה מרווח גולמי של 45.3% מהרבעון המקביל או מ-43.2% ברבעון הקודם וגם נמוך משמעותית מהצפי של דגול ל-42%. עם זאת, לחברה לא היו הוצאות מימון ברבעון 4 וההכנסות ממיסים הובילו לכך שהרווח הנקי ברבעון 4 הסתכם ב-209.5 מיליון דולר לעומת צפי ל-235.7 מיליון דולר שלנו.