הדולר היציג טיפס ל-3.7 שקלים; "המשקיעים רצים לדולר"

הדולר התחזק בכ-0.2% מול השקל בעוד האירו ירד בכ-0.15% ל-4.784 שקלים ■ הערכות במערכת הפוליטית כי הממשלה החדשה תוקם היום ■ פישר חזר אתמול על אמירתו כי לא ישתמש בריבית לטיפול במשבר הדיור

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר הדולר התחזק בכ-0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.7 שקלים, ואילו האירו נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.15% ושערו היציג נקבע על 4.784 שקלים. בעולם, האירו מתחזק לעומת הדולר ונסחר סביב שער של 1.3 דולר לאירו.

"במסחר המקומי הדולר ממשיך להיסחר בתחום שערים צר של 3.67-3.73 שקלים לדולר. להערכתנו, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בזירה המקומית, כאשר התחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים בעולם, לצד החשש מהתערבות בנק ישראל ממצים את פוטנציאל הייסוף בטווח המיידי", כתב יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, בסקירה היומית שלו. "על רקע ההערכה כי אירופה צפויה להראות סימני התאוששות במחצית השנייה של שנת 2013 על פי התחזית של הבנק המרכזי באירופה (ECB), צפוי האירו בטווח הבינוני להתחזק אל מול הדולר ובזירה המקומית עשוי לתרום לייסוף השקל".

"מעניין לראות כי למרות העליות בשווקים, המשקיעים ממשיכים לרוץ אל הדולר. יתכן כי הקורלציה בשוק המט"ח מתחילה להשתנות, כלומר, עד כה היינו רגילים לראות דולר חזק בימים של ירידות בשווקים ואילו בימי עליות הדולר היה נחלש", כתב חזי ינושבסקי, ראש מחלקת המחקר בחברת ATRADE, בסקירה שלו. "בימים האחרונים אנו עדים לתופעה שונה: הדולר מתחזק דווקא בימים של עליות ובעיקר בימים שבהם נתוני המקרו מפתיעים לטובה.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר דיבר אתמול בכנס הרצליה ושם הוא חזר על הצהרתו כי לא יעלה את הריבית כדי לטפל במחירי הדירות: "לא נשתמש בכלי הריבית כדי לטפל בשוק הדיור". מוקדם יותר נשא פישר נאום על השלכות המשבר הכלכלי העולמי והתייחס לייסוף השקל מול הדולר: "אנו משק קטן ופתוח, כשהיצוא מהווה כ-40% מהתמ''ג ובעיקר מתנועות ההון; הריביות שלנו מושפעות באופן ניכר מהריביות בעולם. פערי הריביות בינינו לבין האמריקאים יוצרים תיסוף של השקל, תוצאה שאיננה רצויה".

המאמצים להרכבת ממשלה נכנסים להילוך גבוהה בעוד שאתמול נראה כי נרשמה פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני ושאנו עומדים בפני הכרזה על הממשלה החדשה עוד היום.