סמסונג השיקה את הגלקסי S4; בישראל - בתחילת מאי

באירוע הכרזה שנערך כמו מחזה בברודווי בניו יורק, הציגה סמסונג את סמארטפון הדגל שלה ■ ה-S4 כולל מסך 5 אינץ', מעבד 8 ליבות, חיישני הפעלה בתנועות הידיים ועצירת הסרט עם תנועת הראש. עיצוב המכשיר נשאר זהה

אירועי ההכרזה של סמסונג תמיד כללו הרבה שואו, תזמורת רקע ואפקטים שונים. אירוע ההשקה שנערך לפנות בוקר ברדיו סיטי מיוזיק הול בניו יורק, להצגת הגלקסי S4, היה כבר הפקת תיאטרון שלמה.

החברה הדרום קוריאנית ניסתה להנגיש באירוע את המושגים הטכניים לקהל הצופים, שכלל גם שידור בזמן אמת למסכי ענק בטיימס סקוור. במקום הרצאות ארוכות על מפרטים טכניים, סמסונג הציגה את סמארטפון הדגל שלה בעזרת קטעים ממחזה.

עיצוב המכשיר נשאר זהה לגלקסי S3, אבל למרות שהמסך גדל מ-4.7 אינץ' ל-5 אינץ', המשקל של ירד ל-130 גרם מ-133 גרם והעובי שלו עומד על 7.9 מ"מ במקום 8.6 מ"מ. המסך יגיע ברזולוציית 1920 על 1080 פיקסלים בטכנולוגיית Full HD Super AMOLED, כאשר ניתן לתפעל אותו עם כפפות והוא עשוי מזכוכית ממוגנת שריטות ופגיעות מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג. המכשיר יגיע בשתי גרסאות לשווקים שונים עם מעבד 4 ליבות במהירות 1.9 ג'יגה הרץ או מעבד 8 ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ.

ה-S4 יצא ב-327 מפעילות סלולריות ב-155 מדינות, כאשר הוא צפוי להתחיל להימכר כבר בסוף חודש אפריל ולישראל להגיע בשבוע הראשון של חודש מאי.

"אנחנו שואלים אנשים מסביב לעולם, מה הם רוצים בסמארטפון שלהם ואז מכניסים את זה למוצרים שלנו", אומר ג'יי קיי שין, נשיא חטיבת המובייל של סמסונג, אשר עלה לבמה באירוע, כאילו היה כוכב מחזה בברודווי. "אנחנו מציגים מוצר שעוזר לאנשים ביומיום".

חיישני לחות וטמפרטורה

נתונים טכניים נוספים במכשיר, כוללים 2 ג'יגה זיכרון RAM, גרסאות של 16, 32 ו-64 ג'יגה נפח אחסון פנימי, יכולות הרחבה באמצעות כרטיס, מצלמה אחורית עם חיישן 13 מגה פיקסל וחיישן של 2 מגה פיקסל במצלמה הקדמית. ה-S4 כולל התקן בלוטות' 4.0, התקן אינפרה אדום לשימוש בטלפון בתור שלט רחוק לטלוויזיה ולמזגן וגם חיישני לחות וטמפרטורה. הסוללה של הסמארטפון מגיעה בהספק גבוה של 2,600 מילי אמפר. מערכת ההפעלה של המכשיר היא כמובן אנדרואיד בגרסת ג'לי בין 4.2.2.

רבות דובר בזמן האחרון על יכולת התפעול של ה-S4 בעזרת מחוות יד. הסמארטפון של סמסונג יאפשר לענות לשיחה בהנף יד מעל צג המכשיר ובאותה צורה גם לגלגל עמודי אינטרנט למעלה ולמטה ולשלוט במצגת תמונות. אופציה אחרת היא Smart Pause העוצרת קליפ וידיאו המוקרן בטלפון, כאשר המשתמש מספיק להסתכל על הצג וממשיכה אותו, כאשר הוא חוזר להסתכל על המכשיר.

אחד הדברים שמפריעים לצלמים בטיולים ואירועים משפחתיים, היא שהם לא מופיעים בתמונה או בסרט הווידיאו. סמסונג חשבה על פתרון יצירתי לבעיה הזו. Dual Camera הוא יישום המאפשר למצלמה הקדמית ולמצלמה האחורית לצלם בו זמנית תמונות וסרטוני וידיאו. בזמן צילום התמונה, יכול המשתמש לבחור מתוך מגוון של אפקטים ומסגרות המאפשרים למזג שתי תמונות ואף להתאים את גודל התמונה הקטנה בתוך התמונה הגדולה. ניתן לבחור בין 8 אופציות לשילוב שתי התמונות שצולמו במצלמה הקדמית והאחורית. פונקציית ה-Dual Video מאפשרת לקבל ולבצע שיחות וידיאו קבוצתיות עם חברים ומשפחה.

מצב הצילום "דרמה" מאפשר לצלם 100 תמונות ב-4 שניות ואז להציג תמונה מאוחדת, למשל של ילד רוקד. כמו כן, יש אפשרות למחוק אנשים לא רצויים מתמונות.

סמסונג ניסתה לשלב המון יכולות שקיימות באפליקציות שונות. אופציית התרגום, תעזור לרבים המטיילים בחו"ל ומתקשים להבין שפות כמו סינית או יפנית. ה-S4 כולל תרגום מטקסט או מקול ב- 9 שפות שונות, כמו ספרדית, גרמנית, אנגלית וצרפתית. השפה העברית לא קיימת עדיין במכשיר. יכולת התרגום שולבה בתוך מערכת ההפעלה, כך שמאגר המילים נמצא בטלפון ומאפשר שימוש ללא חיבור לאינטרנט והוא מציע גם תרגום מיילים.

השילוב של יכולות ניטור פעילויות גופניות ומצב בריאותי בגאדג'טים שונים, הפך בשנתיים - שלוש האחרונות לפופולארי. סמסונג מציעה שילוב שלהם בסמארטפון החדש. באמצעות יישום בשם S Health ואביזרים הנמכרים בנפרד, המשתמש יקבל מידע על הדופק שלו, המשקל, מספר הצעדים ביום ופיקוח על איכות השינה. לצורך כך, סמסונג תמכור רצועת חזה למדידת הדופק, משקל ביתי וצמיד יד.

הכותב היה אורח חברת סמסונג באירוע