חבס תקבל הלוואה של 1.3 מיליון אירו מיעקב שחר

על רקע מצוקת המזומנים של קבוצת חבס שבשליטת הרצל חבס, קבוצת מאיר, שותפתה בחברת הבת חבס סטאר, תעמיד לה הלוואה בסך 1.3 מיליון אירו

קבוצת חבס הודיעה אמש (ה') כי היא קיבלה הלוואה בסך 1.3 מיליון אירו מקבוצת מאיר, שותפתה בחברת הבת חבס סטאר. תקופת ההלוואה עומדת על 90 יום, והיא נושאת ריבית שנתית של 12%. קבוצת מאיר נשלטת על ידי יעקב שחר וישראל קז.

חבס מודיעה כי "נכון למועד דיווח זה, ממשיכה לעמוד חבס טוליפ בכל אמות המידה הפיננסיות בהתאם להסכם המימון עם הבנקים".

כל זאת, על רקע בקשתה בשבוע שעבר להסדר חוב. חבס הודיעה אז כי היא "נתקלת בימים האחרונים בקשיים משמעותיים במימוש התוכניות העסקיות המתוכננות שלה... ובמיוחד בתכניות המימון". החברה זקוקה למזומנים להגדלת הביטחונות לבנקים שמימנו את ההחזקה במניות החברה הבת NSI.

חבס עוסקת בייזום נדל"ן בישראל, וכן היא בעלת פורטפוליו של נכסים מניבים במערב אירופה, בעיקר באמצעות ההחזקה בשרשור בקרן הריט ההולנדית NSI (20.5% מהון הקרן). בסוף ספטמבר הייתה ההשקעה רשומה בספרי חבס לפי שווי של 167 מיליון אירו (כ-844 מיליון שקל), ונכון להיום שווי החזקות חבס ב-NSI עומד על כ-74 מיליון אירו (כ-355 מיליון שקל). לפיכך היא מופסדת "על הנייר" בכ-93 מיליון אירו (כ-490 מיליון שקל), לעומת הון עצמי חשבונאי של כ-160 מיליון שקל בלבד בסוף ספטמבר 2012.