נעילה מעורבת בת"א; מניית דלק קידוחים טיפסה 2%

חבס תקיים מחר אסיפת מחזיקי אג"ח ■ מדד המחירים ליצרן של חודש פברואר נותר ללא שינוי ■ מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן" מכילים כ-35 מיליון חביות קונדנסט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-591 מיליון שקל

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') במגמה מעורבת כאשר מדד הבנקים נותר בטריטוריה החיובית. זאת, ברקע לירידות השערים שנרשמו בוול סטריט ביום שישי וסיום רצף העליות של מדד הדאו ג'ונס שנמשך 10 ימים ברצף. המשקיעים הגיבו גם למדד המחירים לצרכן של חודש פברואר שפורסם ביום שישי וכן לחתימה על ההסכמים הקואליציונים שסוללת את הדרך לממשלה החדשה. מחזור המסחר הסתכם בכ-591 מיליון שקל כאשר מניות האנרגיה ריכזו עניין.

"למרות שסביבת האינפלציה נותרה נמוכה, בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי בשל הזינוק במחירי הדירות בינואר (1.7%) והמשך שיפור באינדיקטורים הכלכליים בישראל, והתייצבות ושיפור בסביבה הגלובלית בכלל ובארה"ב בפרט", מסר אסף שאול, סמנכ"ל השקעות אלפא פלטינום קרנות נאמנות. "בשוק האג"ח, השבוע היו מימושי שערים באגרות החוב הקונצרניות, ובעיקר באגרות הנכללות במדד התל בונד תשואות. להערכתנו זהו רק מימוש נקודתי והעליות באפיק האג"ח הקונצרני יימשכו בטווח הקצר. כמו כן, הורדת הריבית הקרובה, אם תהה, תהיה גם האחרונה להערכתנו ולכן אנו מעדיפים בשקלים את המח"מ הקצר (2) ובצמוד מח"מ (3), בחלוקה של 50-50%.

"בשוק המניות, לאחר רצף של 10 ימי עליות בארה"ב נקטע הרצף בירידות קלות, אך להערכתנו השוק ימשיך בעליות בטווח הקצר. כינון ממשלה בישראל מוריד את רמת חוסר הוודאות שהייתה בתקופה האחרונה דבר התומך בשוק המניות המקומי. אנחנו ממליצים על חשיפה מלאה לרכיב המנייתי בתיק ההשקעות".

המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל, טוען שלמרות שלא ראינו פריצה של רמת ההתנגדות במהלך השבוע החולף, אנו צפויים לראות פריצה במהלך השבוע הקרוב וזאת לקראת חג הפסח שמתאפיין בעיקר בעליות שערים.

"ת"א 25 סגר על רמת ההתנגדות 1240 נקודות. בכך מימש את הפוטנציאל לעליה אבל לא מימש אותו לכדי פריצה. בהמשך לרוח הדברים מהשבוע שעבר, גם השבוע נראה שפריצה כלפי מעלה תהיה התוצאה של הדשדוש. אם תהיה, היא תהיה משמעותית, כלומר המדד יעלה יפה אחרי הפריצה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "התמיכה לטווח הקצר היא 1233 נקודות. מהלך מתחת ל-1233 נקודות יאותת כי הקונים לא מספיק חזקים כפי שנדמה. נראה שדשדוש לא יהיה בשבוע הבא. סיכויים כאמור לעלייה. מתיישב עם מסורת המסחר בחג הפסח".

ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר והוא נותר ללא שינוי - בהתאם לתחזיות האנליסטים. עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: הפירות הטריים (ב-7.6%), המזון (ב-1.1%), הריהוט (ב-1.1%), התחבורה (0.7%) והבריאות (0.5%). ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: ההלבשה וההנעלה (5.9%), הירקות הטריים (2.3%), שירותי התקשורת (ב-1.8%) והדיור (0.4%). בסעיף התקשורת נרשמה ירידה של 2.8% בשירותי טלפון נייד.

הבורסה הגיבה גם לחדשות לפיהם נחתמו ההסכמים הקואליציונים בין "הבית היהודי", "יש עתיד" ו"הליכוד-ביתנו", וזאת לאחר דרמה שהייתה ברגע האחרון במהלך השבוע החולף, ובכך נסללה בעצם הדרך להקמת ממשלה חדשה שתושבע ככל הנראה בתחילת השבוע הקרוב.

נעבור לבורסות העולם ובמיוחד לוול סטריט שננעלה ביום שישי בירידות שערים כשמדד הדאו ג'ונס שובר רצף של 10 ימים של עליות. למרות הירידות, המדדים המובילים - במיוחד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 - קרובים לשבירת שיאים חדשים, כשלדעת האנליסטים המגמה כלפי מעלה צפויה להימשך.

הפתעה ב"תמר" ו"לוויתן"

מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן" מכילים כ-35 מיליון חביות קונדנסט, כך עולה מדוחות דלק קידוחים ואבנר לסיכום שנת 2012 שפורסמו בסוף השבוע. מדובר בעדכון משמעותי בכמויות הקונדנסט שכמעט ולא תומחר עד כה בשווי המאגרים. בנוסף לעדכון זה הועלתה כמות הגז הטבעי ב"תמר" בכ-3 אחוזים והיא מתקרבת ל-10 טריליון רגל מעוקבת (TCF). (לסיפור המלא)

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שבבעלותה המלאה, אלביט מערכות ל"א וסיגינט - אלישרא קיבלה חוזה בהיקף כספי של כ-115 מיליון דולר לספק ללקוח באסיה מערכות לוחמה אלקטרונית (ל"א) עבור מגוון שימושים קרקעיים. החוזה יבוצע במהלך שנתיים.

קבוצת חבס הודיעה ביום חמישי כי היא קיבלה הלוואה בסך 1.3 מיליון אירו מקבוצת מאיר, שותפתה בחברת הבת חבס סטאר. תקופת ההלוואה עומדת על 90 יום, והיא נושאת ריבית שנתית של 12%. קבוצת מאיר נשלטת על ידי יעקב שחר וישראל קז. היום הודיעה החברה כי תקיים אסיפת מחזיקי אג"ח 4 ו-12 כבר מחר.

רמי לוי , אחת מהקמעונאיות הגדולות ביותר בישראל, צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה. באקסלנס פרסמו סקירה מקדימה בה הם מעריכים כי הכנסות החברה יצמחו ביותר מ-20% ברבעון והיא אף עשויה להגדיל את חלוקת הדיבידנד לכדי 80% מהרווח הנקי. באקסלנס מעריכים כי הכנסות החברה יסתכמו ברבעון הרביעי של 2012 בכ-702 מיליון שקל, זאת לעומת 583 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה האנליסטים של בית ההשקעות צופים כי הרשת תדווח על רווח נקי של 26.1 מיליון שקל.

קבוצת דלק תמכור בהצעת מכר כ-19% ממניות דלק US בתמורה כוללת של כ-1.6 מיליארד שקלים, כך הודיעה הקבוצה ביום שישי. בחמישי הסתיים תהליך תמחור ההנפקה והפצתה של חבילת מניות דלק US בשוק המשני, והעסקה צפויה להסתיים במהלך השבוע הקרוב לאחר קבלת התמורה המלאה. המכירה הנ"ל תשקף רווח חשבונאי של כ-980 מיליון שקלים.

חברת בזק , שבשליטת שאול אלוביץ', דיווחה ביום חמישי כי החברה תחלק דיבידנד בהיקף 861 מיליון שקל, כחלק מחבלית הדיבידנד הענק בהיקף 3 מיליארד שקל שהיא מיישמת מאז ינואר 2011. החברה גם דיווחה כי הרוויחה ב-2012 כ-1.86 מיליארד שקל, לעומת 2.07 מיליארד שקל ב-2011. ההכנסות הסתכמו ב-10.28 מיליארד שקל, לעומת 11.37 מיליארד שקל בשנה הקודמת. מדובר בירידה של 10% ברווח השנתי, וירידה בשיעור דומה בשורת ההכנסות.

ענקית הדשנים הקנדית פוטאש מתכננת להגיש הצעה משופרת לרכישת כיל בעוד כחודש, כך לפי דיווח של "בלומברג". לפי הדיווח ההצעה החדשה תגלם בתוכה הגנה טובה יותר על האינטרסים של המדינה ושל העובדים, שמנהלים בימים האחרונים קמפיין נגד מכירת החברה לפוטאש.

חברת ההחזקות כור שבשליטת IDB סיכמה ביום חמישי את 2012 עם ירידה חדה בהכנסות ל-620.47 מיליון שקל לעומת 1.172 מיליארד שקל ב-2011. עם זאת, החברה עברה לרווח של 46 מיליון שקל לעומת הפסד עתק של 2.15 מיליארד שקל ב-2011.

טאואר הודיעה בחמישי על הסדר חוב עם הבנקים לאומי והפועלים. ההסכם מאריך את המח"מ (משך חיים ממוצע) של הלוואות של החברה ומקטין ב-75 מיליון דולר את תשלומי הקרן שמועד פירעונם בשנים 2013-2014. אותם תשלומים בשנתיים הקרובות יקטנו מ-105 מיליון דולר ל-30 מיליון דולר בשל דחיית החזר החוב.