גלקסי S4 - התרשמות ראשונית: שווה לשדרג, אבל לא מ-S3

כאשר מסתכלים על העיצוב שלו ועל התוספות החדשות, איננו רואים סיבה שמחזיקי S3 ירצו לשדרג את המכשיר שקנו לפני פחות משנה, אולם מי שמחזיק גלקסי S ישן יותר, יקבל ב-S4 חוויה מתקדמת מאוד

גלקסי S4 הוא סמארטפון שללא ספק מעשיר מאוד את החוויה של סדרת הגלקסי של סמסונג - כך עולה מהתרשמות ראשונית ממכשיר הדגל שהושק בסוף השבוע בניו יורק. האם חובה לרוץ לשדרג? תלוי איזה סמארטפון יש לכם.

כאשר מסתכלים על העיצוב שלו ועל התוספות החדשות, איננו רואים סיבה שמחזיקי S3 ירצו לשדרג את המכשיר שקנו לפני פחות משנה, אולם מי שמחזיק גלקסי S ישן יותר, יקבל ב-S4 חוויה מתקדמת מאוד: מסך 5 אינץ', חיישני הפעלה בתנועות הידיים ועצירת הסרט עם תנועת הראש. היכולות החדשות מוסיפות לחוויה, והמכשיר בהחלט נעים לשימוש, אך באופן כללי העיצוב המכשיר נשאר זהה לגלקסי S3.

ה-S4 יצא החל מסוף אפריל ב-327 חברות סלולר ב-155 מדינות. לישראל יגיע בשבוע הראשון של חודש מאי.

הדגם החדש נהנה ממשקל נמוך יותר - 130 גרם (לעומת 133 גרם ב-3S), ועוביו עומד על 7.9 מ"מ במקום 8.6 מ"מ. התחושה קלה ונעימה, והוא מרגיש פחות פלסטיקי מהדגם הקודם. המסך מגיע ברזולוציית 1920 על 1080 פיקסלים בטכנולוגיית Full HD Super AMOLED, כאשר ניתן לתפעל אותו עם כפפות והוא עשוי מזכוכית ממוגנת שריטות ופגיעות מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג. איכות התמונה מוצלחת והצבעים חדים מאוד. המכשיר יגיע בשתי גרסאות לשווקים שונים עם מעבד 4 ליבות במהירות 1.9 ג'יגה הרץ או מעבד 8 ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ. בהתנסות שלנו עם ה-S4, מהירות התגובה היתה מהירה וחלקה.

נתונים טכניים נוספים הם 2 ג'יגה זיכרון RAM, גרסאות של 16, 32 ו-64 ג'יגה נפח אחסון פנימי, יכולות הרחבה באמצעות כרטיס, מצלמה אחורית עם חיישן 13 מגה פיקסל וחיישן של 2 מגה פיקסל במצלמה הקדמית. ה-S4 כולל התקן בלוטות' 4.0, התקן אינפרה אדום לשימוש בטלפון בתור שלט רחוק לטלוויזיה ולמזגן וגם חיישני לחות וטמפרטורה. הסוללה של הסמארטפון מגיעה בהספק גבוה של 2,600 מילי אמפר. מערכת ההפעלה היא כמובן אנדרואיד בגרסת ג'לי בין 4.2.2.

תפעול בהנפת יד

רבות דובר בזמן האחרון על יכולת התפעול של ה-S4 בעזרת מחוות יד. הסמארטפון של סמסונג מאפשר לענות לשיחה בהינף יד מעל צג המכשיר ובאותה צורה גם לגלול עמודי אינטרנט למעלה ולמטה ולשלוט במצגת תמונות. לוקח כמה שניות לתפוס את צורת השימוש הזו, אבל אנחנו חושבים שמדובר בדרך נוחה מאוד לענות לשיחה, כאשר הטלפון ממוקם על תושבת ברכב או שסתם שהוא מונח על השולחן.

אופציה אחרת היא Smart Pause העוצרת קליפ וידיאו המוקרן בטלפון, כאשר המשתמש מפסיק להסתכל על הצג. גם כאן, הטכנולוגיה שולבה בצורה טובה והיא מאפשרת לעצור את הסרט מבלי לעשות שום פעולה, כאשר מסתובבים לדבר עם מישהו ואז היא מפעילה אותו חזרה, כשממשיכים להביט במסך.

מנטר בריאות חכם

השילוב של יכולות ניטור פעילויות גופניות ומצב בריאותי בגאדג'טים שונים, הפך בשנתיים - שלוש האחרונות לפופולארי. סמסונג מציעה שילוב שלהם בסמארטפון החדש. באמצעות יישום בשם S Health ואביזרים הנמכרים בנפרד, המשתמש יקבל מידע על הדופק שלו, המשקל, מספר הצעדים ביום ופיקוח על איכות השינה. לצורך כך, סמסונג תמכור רצועת חזה למדידת הדופק, משקל ביתי וצמיד יד.

הצלם גם מצולם

אחד הדברים שמפריעים לצלמים, היא שהם לא מופיעים בתמונה. סמסונג חשבה על פתרון יצירתי: Dual Camera הוא יישום המאפשר למצלמה הקדמית ולמצלמה האחורית לצלם בו זמנית תמונות וסרטוני וידיאו.

בזמן צילום התמונה, יכול המשתמש לבחור מתוך מגוון של אפקטים ומסגרות המאפשרים למזג שתי תמונות ואף להתאים את גודל התמונה הקטנה בתוך התמונה הגדולה. הרעיון נשמע מאוד נחמד על הנייר והוא אכן עובד בקלות, אבל התוצאה היא תמונה מאולצת של ראש של בנאדם שמולבש על קוביה קטנה, לצד המצולמים האחרים.

מצב הצילום "דרמה" מאפשר לצלם 100 תמונות ב-4 שניות ואז להציג תמונה מאוחדת, למשל של ילד רוקד. כמו כן, יש אפשרות למחוק אנשים לא רצויים מתמונות.

הכותב היה אורח חברת סמסונג באירוע