דן טהורי ימכור לכלל פיננסים 50% מכלל טהורי ב-14.5 מ' ש'

שוויה של כלל טהורי בספרי כלל פיננסים צנח ל-5 מיליון שקל בלבד ■ בית ההשקעות מסכם את שנת 2012 עם הפסד של 127 מיליון שקל

דוחות כלל פיננסים, שפורסמו בסוף השבוע, מגלים כי באמצע חודש ינואר השנה הודיע בנקאי ההשקעות דן טהורי על כוונתו לממש את האופציה שמחזיקים הוא וצמד שותפיו, אורן דוידסון ואילן רייך, למכור לבית ההשקעות את החזקותיהם בחברת כלל טהורי (50%) תמורת כ-14.5 מיליון שקל. כלל פיננסים מציין כי "הצדדים מצויים בדין ודברים באשר לתנאי מימוש האופציה".

המהלך של טהורי, שבעבר נחשב ליועץ ומקורב של נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי (השולטת בכלל פיננסים), נעשה ככל הידוע על אפה ועל חמתה של כלל פיננסים, שב-2006 רכשה 50% מכלל טהורי לפי שווי של כ-41 מיליון שקל - שווי שהלך ופחת מאז בספרי בית ההשקעות עד לכדי 5 מיליון שקל בלבד.

ברבעון השלישי ב-2012 מחק כלל פיננסים עוד 3.5 מיליון שקל בגין כלל טהורי, בהמשך להפחתה של 8.1 מיליון שקל שנרשמה ב-2011. בד בבד, עם הפחתת שווי הפעילות, רשם כלל פיננסים בשנים האחרונות הוצאות מימון כמעט מלאות בגין האופציה שמחזיק טהורי (כ-13.3 מיליון שקל), כך שבעת מימוש האופציה תהיה השפעת המהלך בעיקר תזרימית, ולא תוכר בהכרח בדוח הרווח והפסד.

הפסד של 671 מ' ש' ב-5 שנים

כלל פיננסים, בניהול יורם נוה, המשיך ב-2012 את הליך ההתפרקות מנכסיו, במטרה לשרת תזרים שיסייע לבית ההשקעות לעמוד בהתחייבויותיו.

נכון להיום נותרה בבית ההשקעות רק הפעילות המינורית של חבר הבורסה, שגם היא נמצאת על המדף, בהמשך למכירה בחודשים האחרונים של קרנות הנאמנות וניהול התיקים, זרוע הפעילות בחו"ל טיטניום וכן הפעילות בתחום הנגזרים.

בית ההשקעות מסכם את 2012 עם הפסד של 127 מיליון שקל, רובו ברבעון הרביעי. בחמש השנים האחרונות הפסיד בית ההשקעות בסה"כ כ-671 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של 2012 מחק בית ההשקעות 8 מיליון שקל בגין פעילות חבר הבורסה. זאת בהמשך למחיקות קודמות אשתקד בגין כלל טהורי, 63.7 מיליון שקל בגין קרנות הנאמנות וכן 30.8 מיליון שקל כתוצאה ממכירת טיטניום למנהליה (בסה"כ הסבה טיטניום לכלל פיננסים הפסד שנתי של כ-54.2 מיליון שקל ב-2012). נקודת האור שקיזזה במידה ניכרת את הפסדי בית ההשקעות הייתה פעילות הנוסטרו, שהניבה לה בשנה החולפת רווח של כ-30 מיליון שקל.

ההפסדים הכבדים לא עצרו את בית ההשקעות מלהמשיך לשלם תגמולי עתק, בעלות של כ-13 מיליון שקל, לשבעה מבכיריו בשנה החולפת. במסגרת הדיווח השנתי של בית ההשקעות מפורט כי המנכ"ל נוה קיבל שכר בעלות כוללת של כ-2.5 מיליון שקל, כולל מענק בהיקף של 521 אלף שקל (ש-300 אלף שקל מתוכו ניתנו בגין חלקו במכירת טיטניום).

מקבל השכר הגבוה בבית ההשקעות, כמו גם מקבל השכר השלישי בגובהו, הם רונן ויסברג ונאור אל-חי, השותפים בחברה הבת כלל ברוקראז', שקיבלו שכר ודמי ניהול בעלות כוללת של כ-3.65 מיליון שקל ו-2.2 מיליון שקל, בהתאמה.

מביאורי בית ההשקעות, שמעסיק כמה מאות עובדים, עולה שסך הוצאות השכר שלו הסתכמו ב-2012 בכ-140 מיליון שקל - כך ששכר שבעת הבכירים היה כ-9% מסך ההוצאות בשנה החולפת.

תחומי הפעילות של כלל פיננסים
 תחומי הפעילות של כלל פיננסים