שר האוצר הנכנס לפיד שוקל לבטל את התקציב הדו-שנתי

מחר הייתה אמורה להתכנס הכנסת על מנת לאשר במליאה הצעת חוק שתדחה את מועד הגשת תקציב המדינה - בתוך 120 יום ולא תוך 45 יום, כפי שאומר החוק כעת

שר האוצר הנכנס יאיר לפיד בוחן מחדש את הנהגתו של תקציב דו שנתי. יום לפני כניסתו הרשמית לתפקיד הודיע היום (ב') לפיד כי בכוונתו לשקול את הנהגת התקציב הדו שנתי שהנהיג קודמו בתפקיד יובל שטייניץ, ומתוקף כך יידחה הדיון שהיה מיועד להתקיים מחר בכנסת בנושא. מחר בצהריים יקיימו שטייניץ ולפיד את טקס העברת השרביט בטקס שיתקיים במשרד האוצר.

עם תום החגיגות השבעת הכנסת הערב, תתכנס מחר מליאת הכנסת במטרה להעביר במליאה בשלוש קריאות ביום אחד, הצעת חוק שתדחה את מועד הגשת תקציב המדינה - בתוך 120 יום ולא תוך 45 יום, כפי שקובע החוק כעת.

בפתח ישיבת הסיעה בכנסת החמיא לראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו במשא ומתן הקואליציוני. "המו"מ היה ארוך. ההצלחה היא לא התפקידים אלא בכל מה שהושג בהסכם מהשוויון בנטל ועד הסיוע במענקים בסיוע לניצולי שואה. אני רוצה להודות לרה"מ. הוא השכיל לגשר מעל כל המחלוקות". לפיד פנה ישירות לציבור החרדי ואמר: "הציבור החרדי צריך לדעת שדלתנו פתוחה בפניו וננסה לעזור לו. כל מי שאומר שאנחנו רוצים להדיר חרדים, הוא טועה ומטעה. והוא יוצר שיח של שנאה ופחד. אל תעשה מה ששנוא על חברך. זו ממשלה שאין בה מפלגות חרדיות אך בשום פנים ובאופן לא תהיה ממשלת ששונאת חרדים".

שר האוצר הנכנס הודה גם ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "אני מודה גם לחברי בנט שהרים לא פעם את כולנו מהבוץ. מה שחדש בברית בינינו הוא שמעניין אותנו לא איזה ג'וב יהיה לנו, אלא מה יהיה טוב למדינת ישראל. הטירונות נגמרה, יש לנו עוד מה ללמוד, אבל עכשיו נצטרך ללמוד בתנועה. המדינה לא נוהלה במשך חודשים ארוכים, וצריך ללכת לטפל בכל. אני מאחל לכולנו הצלחה".