שכר בכירים: 1.1 מיליון שקל לאיזי כהן עבור חודש בכלל ביטוח

מנכ"ל בזן הפורש, פנחס בוכריס, זכה אשתקד לשכר בעלות של כ-8.2 מיליון שקל, בדומה לעלות שכרו של אלי יונס בבנק מזרחי-טפחות ■ נתן חץ סוגר את העשירייה הראשונה עם שכר של כ-6.3 מיליון שקל בשנה

רף הכניסה לעשרת מקבלי השכר הגבוה ל-2012 ממשיך לעלות, ועם פרסומם של מספר דוחות היום הוא עומד כבר על יותר מ-6 מיליון שקל. הנציג החדש שהתברג למקום הגבוה ביותר עם פרסום הדוחות היום הוא פנחס בוכריס, מנכ"ל בזן, ששכר בעלות שנתית של 8.2 מיליון שקל - מרבית הסכום כתשלום מבוסס מניות - הכניס אותו למקום החמישי ברשימה.

בוכריס, שהודיע בחודש שעבר על סיום תפקידו בחברת הזיקוק מקבוצת החברה לישראל, זכה אשתקד לתגמול אופציות בהיקף של 5.3 מיליון שקל שנוסף לשכר שנתי של כ-3 מיליון שקל. עלות שכרו של יוסי רוזן, שכיהן כיו"ר בזן עד ספטמבר האחרון, עמדה על 2.5 מיליון שקל, וזו של דיוויד פדרמן, סגן היו"ר ואחד מבעלי השליטה, הגיעה ל-2 מיליון שקל.

מיד אחרי בוכריס מתמקם נציג חדש נוסף ברשימה, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, עם עלות שכר דומה (8.2 מיליון שקל), מחציתה בתשלום מבוסס מניות. 5 סמנכ"לים ומנהלי חברות-בנות במזרחי-טפחות נהנו מעלויות שכר של 2.6-2.4 מיליון שקל, כל אחד.

שמות נוספים חדשים בצמרת הם בני הזוג גבי ואתי רוטר, בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים של חברת האופנה קסטרו, עם שכר שנתי משותף של 6.3 מיליון שקל. בנוסף, הזוג רוטר נהנה מדמי שכירות של 1.6 מיליון שקל שקיבל מהחברה, כשבני הזוג אהרון ולינה קסטרו - הוריה של אתי רוטר ונשיאי הכבוד של רשת האופנה, שאינם מקבלים ממנה שכר - קיבלו סכום דומה. בסך הכל, היקף התגמולים לארבעת בני המשפחה הגיע אשתקד ל-9.5 מיליון שקל.

את העשירייה הראשונה של שיאני השכר עד כה סוגר נתן חץ, הבעלים והמנכ"ל של חברת ההשקעות בנדל"ן, אלוני חץ, עם עלות שכר שנתית הדומה לזו של בני הזוג רוטר - כ-6.3 מיליון שקל. בשבוע שעבר אישרו בעלי המניות בחברה את הסכם ההעסקה החדש של חץ, בעלות דומה לזו הנוכחית: דמי ניהול חודשיים של 214 אלף שקל ומענק שנתי שייגזר מגובה התשואה השנתית על ההון.

5 מיליון שקל לרמי ועדינה לוי

שמות חדשים נוספים בדירוג מגיעים מחברת כלל ביטוח. עלות העסקתו של המנכ"ל הנכנס, איזי כהן, עמדה על 1.1 מיליון שקל, עבור חודש אחד בלבד (לא כולל תקופת חפיפה). נזכיר כי בתחילת נובמבר דיווחה כלל ביטוח כי כהן יזכה בה לשכר בסיס שנתי של כ-3.1 מיליון שקל ולמענק בגובה של כ-1% מהרווח הכולל של החברה עד לגובה של 6.5 מיליון שקל. בהמשך התברר כי מעבר לתגמול השנתי, שיכול להגיע לכ-10 מיליון שקל, קיבל כהן גם אופציות המגלמות הטבת ענק של כ-11 מיליון שקל. תנאי העסקתו הנדיבים של כהן אושרו רגע לפני כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים.

עלות שכרו של המנכ"ל הפורש של כלל ביטוח, שי טלמון, עמדה אשתקד על 4.6 מיליון שקל, ואילו היו"ר, אביגדור קפלן, הסתפק בכ-2.7 מיליון שקל.

עלות העסקתם של בעלי רשת המזון רמי לוי, בני הזוג רמי ועדינה לוי, הסתכמה ב-2012 ב-5 מיליון שקל - 3.9 מיליון שקל חלקו של הבעל והיתר לאשתו. לוי מעסיק שבעה בני משפחה נוספים ברשת, שעלות העסקתם אשתקד הגיעה ל-1.7 מיליון שקל.

שם בולט נוסף שהצטרף היום לרשימה הוא אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל, שעלות העסקתו אשתקד עמדה על 3.7 מיליון שקל. בחברות הקטנות יותר בולט אחישי גל, המנכ"ל ובעל השליטה בחברת התיירות איסתא, עם עלות העסקה של כ-4 מיליון שקל, על רקע תוצאות חיוביות שהציגה החברה. גל הודיע לחברה על הפחתה של 80 אלף שקל מהבונוס לו הוא זכאי ל-2012, שעמד על 2.6 מיליון שקל. עלות העסקת חמשת בכירי איסתא הגיעה ב-2012 ל-10.5 מיליון שקל.

30 בעלי השכר הגבוה 2012
 30 בעלי השכר הגבוה 2012