נושי IDB לא נענו לבקשה לדחות תשלום הריבית לאג"ח ד'

מחזיקי האג"ח בסדרה ד' אישרו מתן הנחיות לנאמן לנקיטת הליכים משפטיים כנגד החברה ■ אי.די.בי: ההצבעה החיונית ביותר תהיה, בסופו של ההליך, על ההסדר עצמו

האם מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות אומרים לא להסדר האג"ח עליו סיכמו החברה וחברי נציגות האג"ח בחברה? מחזיקי אג"ח סדרה ד' של חברת אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, לא אישרו את הצעת החברה לדחות את תשלום הריבית במגיעה להם בכחודש. במקביל, מחזיקי האג"ח האמורים הכריעו על "מתן הנחיות לנאמן בדבר נקיטת פעולות והליכים משפטיים כנגד החברה" באם הדבר יידרש.

בעקבות התפתחות זו תמונת הסדר החוב של קונצרן הענק עלול להיקלע למומנטום שלילי שימנע השגת הסדר חוב, וזאת בניגוד לרצונה של החברה ושל נציגות מחזיקי האג"ח שלה. זאת מכיוון שתשלום של 65 מיליון שקל יגרע חלק מרכזי מהמקורות שאמורים לשמש את ההסדר אם ישולם, ובתסריט היותר סביר - אם לא ישולם יוביל את נאמן הסדרה, עו"ד מורן מאירי מקלדן נאמנויות, לפנות לביהמ"ש.

מהודעת נאמני האג"ח סדרה ד' של החברה מאתמול בערב עלה כי "רק" 68.4% ממחזיקי האג"ח נענו להצעת החברה לדחות את המועד הקובע ומועד תשלום הריבית למחזיקי אג"ח סדרה ד' החלים בתאריכים 19.3 ו-31.3, בהתאמה, ל-19.4 וה-1.5, בהתאמה. יתרת המצביעים היו נגד, כך שהחברה לא הגיעה לרוב הנדרש לה - שעמד על 75%.

במקביל, הוחלט באסיפה "להסמיך את הנאמן ולהורות לו, לאחר התייעצות עם הנציגות וב"כ הנאמן והמחזיקים, לנקוט בהליכים, לרבות ב'הליך חדלות פירעון'... ככל שהחברה תודיע שאין בכוונתה לשלם או ככל שהיא לא תשלם בפועל את תשלום ריבית סדרה ד' במועדו". 67% מהקולות הצביעו בעד החלטה זו ורק 5.2% התנגדו לה.

אי.די.בי אחזקות מסרה בתגובה לתוצאות אסיפת מחזיקי האג"ח ש"ברמה המהותית, יותר מ=68% ממחזיקי סדרה ד', שהשתתפו בהצבעה, תמכו בדחיית תשלום הריבית ובכך הביעו חד משמעית את רצונם להתקדם במתווה ההסדר המתגבש בין החברה לבין הנציגות. אנו נמצאים בעיצומו של הליך מתקדם לגיבוש הסדר, שישפר מיידית ומשמעותית את מצבם של בעלי החוב על ידי הזרמת בעלים גדולה, ובמקביל יעניק לחברה את הזמן הדרוש לה כדי להציף את הערך הכלכלי של נכסי קבוצת אי.די.בי ולשרת את החוב. ההצבעה החיונית ביותר תהיה, בסופו של ההליך, על ההסדר עצמו. עמדת החברה היא כי הפעולה הנכונה לכל הצדדים היא להמתין עד לגיבוש ההסדר המלא - ולהצביע עליו בכללותו".

על פי הערכות בסביבת נציגות מחזיקי האג"ח - המורכבת מאקסלנס, בהובלת עוזי דנינו; גילעד הוותיקה, בהובלת יואב ערמוני; ויוני שר מטעם הנאמנים (ובמקור מטעם הראל) - לא מרוצים מהכרעת האסיפה בסדרה ד' והיו מעוניינים לקבל יותר זמן לניסוח תנאי הסדר החוב הסופיים למול החברה.

כפי הנראה ההחלטות מאתמול כנראה יובילו לאסיפת מחזיקי אג"ח נוספת של החברה ועד אז הצדדים כנראה ימשיכו במגעים שלהם להמשך ניסוח הסדר החוב. בסביבת החברה והנציגות משדרים שלא מדובר עדיין בסוף פסוק מבחינת הסדר החוב שהוסכם בין הצדדים, ושיש לראות שרוב מבאי האסיפה שקולותיהם נספרו כן היו בעד הצעת החברה לדחות את תשלום הריבית.

לאור זאת, היום בשש בערב תהיה פגישה של הנציגות, הנאמנים, החברה ועורכי הדין כדי לעבוד על פרטי ההסדר לאחר ההסכמה שכבר הושגה, ובהמתנה להבנת המשמעויות של ההתפתחויות מאמש. לפי שעה הצדדים ממשיכים במאמצים להגעה להסדר "כרגיל", כאשר גורם בסביבת מחזיקי האג"ח ציין היום כי "גם אם החברה תוכרז כחדלת פירעון בגלל אי תשלום הריבית למחזיקי סדרה ד' בסוף החודש, סביר שביהמ"ש יורה להמשיך במהלכים להסדר חוב מלא".

עוד נציין כי תשלום הריבית למחזיקי האג"ח מסדרה ד' נדחה כבר ממועד התשלום המקורי, שהיה אמור להיות בסופה של 2012.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה היום כי "פנתה לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, יו"ר רשות ני"ע והכונס הרשמי בקריאה שישתמשו בסמכותם ולעשות כל שיידרש על מנת שבמסגרת ההסדר באי.די.בי אחזקות לא יינתן פטור מתביעות לבעלי עניין ונושאי משרה בחברה, וכן על מנת שבתום ההסדר השליטה לא תיוותר בידי בעל השליטה הנוכחי".