השכר בהיי-טק: מתכנת מרוויח עד 26 אלף שקל בחודש

השכר טיפס השנה ב-1.6%: ביקוש גובר לעובדים בתחומי הענן, הסייבר והמובייל ■ בודק שבבים עם 4 שנות ניסיון הרוויח 22 אלף שקל בחודש ■ עובד בתחום ה-IT Mng הרוויח עד 27 אלף שקל

שנת 2013 נפתחה ברגל ימין בכל מה שנוגע לביקוש לעובדים בענף ההיי-טק. הביקוש לעובדים בתחומי האינטרנט והתוכנה טיפס ב-12% ו-10%, בהתאמה, ברבעון הראשון של השנה. כך עולה מנתונים שמופיעים בסקר השכר של חברת ההשמה בהיי-טק אתוסיה.

התחומים החמים ביותר, שבהם נרשמו הביקושים הגדולים ביותר הם תחומי הענן, האחסון, הניתוח וההפצה של תוכני וידיאו, אבטחת מידע, סייבר ומובייל. מדובר במשרות אשר מהוות כ-18% מסך כל הביקוש לעובדים בתעשיית ההיי-טק בתקופה האמורה.

אחד התחומים הבולטים ברבעון הנוכחי הוא אלגוריתמים, במיוחד לתחומי Computer Vision, Image Processing, Data Mining ו-Machine Learning. בתחום האינטרנט, ממשיכים להוביל הביקושים למהנדסי פיתוח בשפות דינמיות כגון Python ו-Ruby, וכן למפתחי קליינט עם התמחות ב-HTML 5.

"מעניינת במיוחד היא התפנית המשמעותית בביקוש למהנדסים ולמנהלים זוטרים בתעשיית השבבים", אומר אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה, "בשנתיים האחרונות תעשייה זו סבלה מירידה חדה בביקוש למהנדסים ולמנהלים, שהיקפה בשנת 2012 לבדה היה למעלה מ-10%. כעת התהפכה המגמה. תעשיית הסמיקונדקטור, שחתומה על כמה אקזיטים גדולים בשנתיים האחרונות, פותחת את שנת 2013 בעלייה של 9% בביקושים לעובדים בהשוואה לרבעון האחרון של שנת 2012".

את הביקושים האלה מובילים בעיקר תאגידים גדולים כגון ברודקום ומארוול, שמרחיבים את מרכזי הפיתוח שלהם בישראל. תאגידים גדולים אלה הגדילו את היקף המשרות למהנדסי פיתוח חומרה ולמהנדסי תוכנה בסביבת אמבדד בכמה פרויקטים חדשים, שנפתחו בתחילת השנה.

מפתחי תוכנה: עלייה של 5%

בקטגוריית המהנדסים בתעשיית השבבים, אפשר לראות שהנתון הבולט הוא עלייה של 9% בביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה לעומת הרבעון הקודם. בתחום הפיתוח למובייל עלה הביקוש לעובדים בשיעור של 5%, ובתחום פיתוח התוכנה, בשיעור של 3%. בתחום האינטרנט העלייה בביקוש עמדה על 1.5%, כאשר בבקרת האיכות העלייה הייתה בגובה 1%. מנהלי הפרויקטים הם הקבוצה היחידה שבביקוש לה חלה ירידה קלה, בשיעור של 2%.

הביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה אינו מתבטא לעת עתה, במגמת השכר: דווקא בתחום זה השכר נשאר בלא שינוי, בניגוד לעליות קלות של 1% עד 2% בגובה השכר ברוב קבוצות התפקידים.

בתחום החומרה אפשר לראות שבודק שבבים מתחיל עם עד 4 שנות ניסיון מרוויח 22 אלף שקל (כל הנתונים הם ברוטו) ואיש RF עם אותה תקופת ניסיון מקבל עד 21 אלף שקל. מעליות נאות למדי בגובה השכר נהנו המפתחים למובייל ועובדי הקליניקה והרגולציה, שנהנו ברבעון החולף מעלייה ממוצעת של 2.5%.

3% עוזבים מרצון

אתוסיה מציגה נתוני שכר נוספים, בין השאר לגבי תחום ה-IT. אנליסט מערכות מידע עם עד 4 שנות ניסיון הרוויח בין 12 ל-15 אלף שקל, כאשר מנהל מערכות עם 5 עד 8 שנות ניסיון קיבל 15 עד 18 אלף שקל. עובד בתחום ה-IT Mng הרוויח עד 27 אלף שקל עם אותה תקופת ניסיון.

"זמן האיוש הממוצע למשרה בתעשיית ההיי-טק ברבעון הראשון של השנה עמד על שישה שבועות, ואילו שיעור העוזבים מרצון עמד על כ-3%", אומר סולומון. השינוי הממוצע בגובה השכר הוא חיובי - עלייה של 1.6% בתעשיית ההיי-טק. ניתן לראות שבתחום התוכנה מפתח בשפת Dot.Net מקבל עד 24 אלף שקל, כאשר הוא בעל ניסיון של 5 עד 8 שנים. מפתח ווב עם אותה תקופת ניסיון מקבל עד 22 אלף שקל.

השכר בהיי טק
 השכר בהיי טק

אייל סולומון / צלם תמר מצפי
 אייל סולומון / צלם תמר מצפי