החתולים השמנים: הראל שילמה ל-8 בכירים 80 מ' ש' בשנתיים

8 הבכירים בקבוצה השתכרו ב-2012 כ-35 מ' ש' ■ מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר "נשלח" לצמרת שיאני השכר עם שכר בעלות 10.8 מיליון שקל ■ הפסד של 94 מ' ש' לא הפריע לכלל ביוטכנולוגיה לשלם למנכ"ל מיליוני שקלים

דוחות טובים במיוחד לחברת הביטוח הראל באים לידי ביטוי בשכר ששילמה אשתקד החברה למנהליה הבכירים. לא פחות מ-35 מיליון שקל חילקו ביניהם כעלות שכר שמונה בכירים בחברה, ובהם שלושת בעלי השליטה. יש לציין כי אשתקד שילמה החברה שכר מצרפי בעלות של 45 מיליון שקל ל-8 הבכירים (חלקם שונים) - ובסך הכל 80 מיליון שקל בשנתיים.

האחים יאיר וגדעון המבורגר, וגיסם יואב מנור, חלקו אשתקד באופן שווה פחות או יותר כ-11 מיליון שקל, ואת השכר הגבוה בקבוצה גורף המנכ"ל המשותף מישל סיבוני, עם שכר בעלות של 7.3 מיליון שקל.

עמיתו של סיבוני למשרה, שמעון אלקבץ, זכה לשכר בעלות של 4.8 מיליון שקל, בעוד שעלות שכרם של שני המשנים למנכ"ל - אמיר הסל ואלפרד רוזנפלד - ומנכ"ל חברת דיקלה, אבי קלר, נעה סביב ה-4 מיליון שקל כל אחת.

הרווחים הגבוהים שהציגה החברה התעשייתית אלקטרה שלחו את המנכ"ל איתמר דויטשר היישר לצמרת שיאני השכר אשתקד, עם שכר בעלות של 10.8 מיליון שקל - שני רק לדוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס (עלות שכר של 12 מיליון שקל).

דויטשר נהנה ב-2012 ממענק של 4.1 מיליון שקל, נוסף על תגמול מבוסס מניות של 4.5 מיליון שקל. יתרת הסכום, כ-2 מיליון שקל, מהווה את עלות שכרו הבסיסית. אלקטרה שילמה סכום דומה (10.8 מיליון שקל) לבעלת השליטה, חברת אלקו של גרשון זלקינד, כדמי ניהול.

קרופיק עדיין נהנה מ-2011

הפסד שנתי של 94 מיליון שקל לא מנע מכלל ביוטכנולוגיה, המשתייכת לקבוצת כלל תעשיות, לשלם למנכ"ל ראובן קרופיק שכר בעלות של 5.2 מיליון שקל - הכולל 2.3 מיליון שקל תשלום מבוסס מניות, דמי ניהול ומענק של 800 אלף שקל - בגין תוצאות 2011. עלות שכרו של עמוס בנקירר, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברה, עמדה על 3.9 מיליון שקל.

עלות שכר חמשת בכירי כלל ביוטכנולוגיה הסתכמה ב-15 מיליון שקל, קצת יותר מעלות החמישייה הפותחת של חברת הנדל"ן המניב אדגר, מקבוצת צור שמיר, שהגיעה לכ-13 מיליון שקל. עלות העסקת כריס טמבקיס, המנהל את פעילות אדגר בקנדה, עמדה על 4.4 מיליון שקל, בעוד שהמנכ"ל, רועי גדיש, זכה לשכר של 3.8 מיליון שקל. עלות העסקת דורון שנידמן, בתפקידו כיו"ר החברה, עמדה על 1.8 מיליון שקל.

שמות בולטים נוספים שהתווספו לצמרת השכר הם האחים צבי ויוסי ויליגר, עם עלות שכר שנתית של 3.4 מיליון שקל כל אחד, ביבואנית המזון שבשליטתם, וילי פוד.

קרן הנדל"ן סלע קפיטל העבירה דמי ניהול של 7.8 מיליון שקל לחברת הניהול שלה - שבה מחזיקים בין היתר שמואל סלבין, יו"ר החברה וממייסדיה; אלי בן חמו, דירקטור בקרן הריט; ויצחק סלע, לשעבר מנכ"ל הקרן. עוד בנדל"ן, עלות העסקת רון גלר, מנכ"ל אלרוב נדל"ן, עמדה אשתקד על 3.4 מיליון שקל.

שכר
 שכר