גפני תוקף את שר האוצר לפיד: "כלכלה לא מנהלים בפייסבוק"

יו"ר ועדת הכספים לשעבר: "ראוי היה ששר האוצר הנכנס ילמד קודם את כלכלת ישראל לפני שיתרברב בפייסבוק על הצעדים שיעשה ובהם קיצוצים ופגיעה בשכבות החלשות"

יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ משה גפני תוקף היום (א') את שר האוצר החדש יאיר לפיד על דבריו של לפיד בניוזלטר שבועי לתומכי מפלגתו "יש עתיד", לפיהם "התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי. עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משבר פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט. איזה אובר-דראפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל".

גפני ציין כי "כלכלה לא מנהלים בפייסבוק והאוברדרפט של המדינה לא צץ פתאום. ראוי היה ששר האוצר הנכנס ילמד קודם את כלכלת ישראל לפני שיתרברב בפייסבוק על הצעדים שיעשה ובהם קיצוצים ופגיעה בשכבות החלשות. אילולא עסק במו "מ הקואליציוני בג'ובים ובנושאים פופוליסטיים, היה לו זמן ללמוד ולהבין את תפקידו החדש".

במסגרת הניוזלטר, מתח לפיד ביקורת על הממשלה הקודמת ובעיקר על שר האוצר הקודם יובל שטייניץ: "הבעיה נוצרה מפני שבמקום לנהל כלכלה אחראית לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה. אני לא הולך לחזור על הטעות הזו. מי שירגיש בשנה הקרובה שהמצב שלו הורע, צריך לדעת שזה יהיה זמני. ככל שהפעולות שלנו יהיו נחרצות יותר עכשיו, נוכל בשנה הבאה לעשות יותר - יותר בהורדת מחירי הדיור, בחינוך, ברווחה, בסיוע לעסקים קטנים, בשיוויון בנטל, בהורדת מחירי הדיור (כן, אני יודע שכתבתי את הדיור פעמיים, ולא במקרה)".