לידיעת העובדים: בנק דיסקונט שואף להקפיא הוצאות השכר

הבנק יציג תוכנית אסטרטגית ל-5 השנים הבאות ■ נזקי ועדת זקן לבנק: 100 מיליון שקל

מנכ"ל בנק דיסקונט, ראובן שפיגל, יפעל להמשך ריסון ההוצאות בבנק, כך שרמת ההוצאות של הבנק השנה תישאר ללא שינוי - כך עולה משיחה שערך עם אנליסטים בשבוע שעבר, לאחר פרסום הדוחות השנתיים של הבנק.

בשנת 2012 הצליח הבנק לרשום ירידה קלה בהוצאות. הוצאות השכר ירדו ב-0.6% ל-3.44 מיליארד שקל, וסך הוצאות הבנק ירדו ב-0.3% ל-5.83 מיליארד שקל. שפיגל מוביל בשנתיים האחרונות תהליך התייעלות בבנק, על רקע יחס ההוצאות להכנסות הנמוך של דיסקונט (75.5% ב-2012). ריסון ההוצאות גם השנה אינו צעד טריוויאלי, שכן הנהלת הבנק אמורה לגבש בקרוב הסכם חדש עם ועד העובדים. יו"ר ועד העובדים, ריקי בכר, לא מתכוון לעשות לשפיגל חיים קלים, והוא מתכוון להעמיד לא מעט דרישות, שיקשו על שפיגל לשמור על קיפאון בהוצאות.

לדברי שפיגל, הבנק יציג בהמשך השנה תוכנית אסטרטגית לחמש השנים הקרובות. בבנק מעריכים שאם המצב במשק יישאר דומה למצבו הנוכחי - ריבית נמוכה, האטה כלכלית והמשך הידוק הרגולציה על הבנקים - הבנק צפוי להציג רווח דומה לזה שהושג בשנה שעברה - כ-800 מיליון שקל.

מסקנות ועדת זקן צפויות להעיב השנה על תוצאות הבנק. בדיסקונט מעריכים כי הנזק לבנק מיישום החלטות הוועדה לפני מס יעמוד על 100 מיליון שקל, וכ-60 מיליון שקל אחרי מס.

בשנה שעברה הציג דיסקונט תשואה על ההון של 7.1%. בהנחה שהרווח השנה יעמוד על כ-800 מיליון שקל, הוא ישקף תשואה על ההון נמוכה יותר - 6.5%, מאחר שהבנק מתכוון להגדיל באופן משמעותי את ההון בשנה הקרובה, כך שיעמוד בדרישות בנק ישראל.

נכון לסוף שנת 2012, עמדה הלימות ההון ליבה של הבנק (היחס בין ההון העצמי לאשראי) על 8.6%. שפיגל חזר בשיחת האנליסטים על הדברים שאמר במסיבת העיתונאים לפרסום הדוחות, ולפיהם הוא מעוניין לשים את סוגיית ההון מאחוריו, כדי שהבנק יוכל לחזור ולהתמקד בצמיחה.

שפיגל ציין כי היה רוצה להגיע להלימות הון ליבה בשיעור 9.5% עד סוף השנה, ובתוספת השפעות של באזל 3 - 9.9%. יעד הלימות ההון שמציב שפיגל נחשב לגבוה למדי. אחת הדרכים להגיע ליעד זה היא מכירת אחד מהחברות בנות של הבנק (דיסקונט ניו יורק, מרכנתיל או כאל). דיסקונט פרסם בדוחות השנתיים כי הוא בוחן אפשרות למכור אחת מהחברות בנות או חלק מהן, אם כי שפיגל הדגיש בשבוע שעבר כי כלל לא בטוח שהחברות יימכרו. יחד עם זאת, בשוק ההון מעריכים כי בדיסקונט יתקשו לעמוד ביעד שהציבו לעצמם ללא מכירת אחד הנכסים של הבנק.

דיסקונט
 דיסקונט