מנכ"ל קבוצת עזריאלי שלמה שרף פורש מתפקידו

בשנים 2011-2012 קיבל שרף בקבוצת עזריאלי שכר בעלות של כ-11 מיליון שקל, הרוב בתשלום מזומן ■ על-פי הערכות בשוק, בכוונת שרף לפנות לעסקים פרטיים, כפי שתכנן לעשות טרם הצטרפותו לקבוצת עזריאלי

מנכ"ל קבוצת עזריאלי, שלמה שרף, עוזב את תפקידו לאחר שנתיים בלבד בתפקיד, כך נודע ל"גלובס". שרף הצטרף לקבוצת הנדל"ן המובילה בישראל בינואר 2011, לאחר שנים ארוכות שבהן שימש כמנכ"ל החברות אלקטרה ואלקטרה נדל"ן. על-פי הערכות בשוק, בכוונת שרף לפנות לעסקים פרטיים, כפי שתכנן לעשות טרם הצטרפותו לקבוצת עזריאלי. לא ניתן היה לקבל את תגובתה של קבוצת עזריאלי לידיעה.

בשבוע שעבר אמר שרף ל"גלובס", עם פרסום דוחות עזריאלי לשנה החולפת, כי "אנו מסכמים את שנת 2012 עם תוצאות מצוינות, המשקפות המשך צמיחה ויצירת ערך, ושיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים. קבוצת עזריאלי מובילה היום פרויקטים בהקמה בסדר גודל יוצא דופן, אשר מבססים את מעמדה כיזמית הנדל"ן המובילה בישראל".

בשנים 2011-2012 צבר שרף בקבוצת עזריאלי שכר בעלות של כ-11 מיליון שקל, רובה הגדול בתשלום מזומן. הוא נחשב למנכ"ל מוערך במגזר העסקי, אשר ידע לתרגם זאת לשכר גבוה. טרם הצטרפותו לקבוצת עזריאלי מכר שרף, 64, את מלוא החזקותיו באלקטרה נדל"ן (4.88% מההון) תמורת סכום של כ-36 מיליון שקל, ובסך הכול נפרד מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד עם הון בהיקף של כ-90 מיליון שקל שצבר בקבוצה - סכום שהפך אותו לאחד השכירים העשירים בישראל.

קבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, רשמה בשנת 2012 רווח נקי של 939 מיליון שקל - שיפור של 58%. לרווח תרמו שערוכי נדל"ן בהיקף של 329 מיליון שקל, ורווח מהשבחת ההשקעות במניות בנק לאומי ובחברת האשראי לאומי קארד.

קבוצת עזריאלי עוסקת בעיקר בנדל"ן מניב בישראל, עם 13 קניונים ומרכזים מסחריים. נוסף על כך היא מחזיקה ב-4.8% ממניות לאומי וב-20% ממניות לאומי קארד, והיא בעלת חברת ההשקעות גרנית הכרמל (סונול, טמבור).