לפיד הנחה את האוצר לנקוט צעדים נמרצים נגד תכנוני המס

"עדיין לא התקבלו החלטות מפורטות לגבי הצעדים הכלכליים הנדרשים. לאחר שאסיים את הדיונים עם ראשי האוצר ורה"מ אציג לציבור את מצב המשק לאשורו"

שר האוצר נגד האלפיון העליון: יאיר לפיד מקיים לאורך כל היום סבב פגישות עם פקידי האוצר, ובהם גם אנשי רשות המסים. לפיד הורה להם לנקוט פעולות נמרצות נגד תכנוני המס של האלפיון העליון, במטרה כדי להעמיק את הגבייה גם מהם ולפעול נגד העלמת מס.

על אף החג מקיים לפיד סדרת דיונים מרתוניים עם ראשי האוצר. בערב החג נמשכו הדיונים עד לשעות הצהריים המאוחרות, ולאחר שהוחלט על ביטול חופשות החג לאנשי האוצר, יימשכו הדיונים מדי יום גם בחול המועד.

לפי שעה טרם התקבלה החלטה האם התקציב הקרוב יהיה רגיל או דו-שנתי. בסביבתו של לפיד הסבירו כי שר האוצר עדיין לומד את החומר, ורק לאחר שתתקבל החלטה ניתן יהיה לגשת למספרים עצמם ולבחון את גובה הקיצוצים ומהיכן לקצץ.

במהלך הדיונים אמר לפיד כי כי בנוסף לתמונת האוברדראפט הקשה העולה מנתוני התקציב, הוא מודאג משיעורי ההשתתפות הנמוכים של החרדים והערבים בשוק העבודה.

"נתונים אלה מקשים מאוד על הכלכלה הישראלית, ויש לטפל בהם באופן מיידי, בצירוף אוכלוסיות אלה לשוק העבודה", אמר שר האוצר והוסיף: "עדיין לא התקבלו החלטות מפורטות לגבי הצעדים הכלכליים הנדרשים. לאחר שאסיים את הדיונים עם ראשי האוצר ועם ראש הממשלה, אפנה לציבור הישראלי ואציג בפניו את מצב המשק לאשורו ואת ההכרעות הנדרשות על מנת להחזירו לדרך הנכונה".

לפני כניסת החג נפגש לפיד עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לפגישת עבודה נוספת ודן עמו בצעדים שהוא מבקש לנקוט על מנת לטפל בבעיות הכלכליות שבפניהם ניצב המשק הישראלי. לאחר מכן הוא שוחח בטלפון עם עמיתו האמריקני, ג'ייקוב לו, ודן עמו באתגרים הכלכליים הגלובליים.