אני: מדבר בגובה העיניים, ישראלי, שורשי, איש משימתי.

פורטפוליו / יצחק אברכהן

משפחה: ההורים הגיעו מרומניה אחרי המלחמה. אימא הייתה במחנות עבודה, ברחה עם המשפחה ועלתה בשנות ה-50 למעברה ליד נהלל. אבא העביר את כל ילדותו בבריחה, ובגיל 14 הגיע לחולון; הוריו עלו אחריו והתיישבו במגדל העמק, שם פגש את אימא. הוא התחיל כנהג משאית ואחר כך ניהל את מחלקת הקירור בפרי העמק. אימא הייתה גננת והפכה לפעילה בהסתדרות.

מגדל העמק: נולדתי, גדלתי, התחתנתי, הקמתי בה משפחה ועזבתי אותה לפני שנתיים כשעברנו לטבעון.

מיכל: אשתי, מנהלת בית ספר יסודי במגדל העמק. תותחית, אימא למופת, אשת חינוך מהמעלה הראשונה, דעתנית, כריזמטית, ושותפה לדרך. הכרנו כשהייתי בן 13; במלחמת ששת הימים המחפורת הייתה אצלנו והשכנים היו באים להתחבא בה, וגם המשפחה שלה הגיעה. הקשר המהותי בינינו התחיל בצופים. אני חייב לה הרבה תודה על גידול שלוש הבנות שלנו לבד, כשהייתי בצבא בתפקידי פיקוד וחזרתי הביתה פעם בשבועיים-שלושה.

שירות צבאי 1: אני שייך לדור מלחמת יום הכיפורים, שהתגייס ב-1973. הוצבתי בצנחנים, יצאתי לקורס קצינים ואחר כך עברתי לגולני. הייתי מפקד בסיס הטירונים של גולני, סגן מפקד החטיבה, ובזמן האינתיפאדה הראשונה מוניתי למפקד החטיבה הדרומית בעזה.

ארצות הברית: נשלחתי לשנת קורס בקנזס עם המשפחה. טסנו עם שתי הבנות, וזו הייתה חוויה מכוננת.

שירות צבאי 2: כשחזרנו מוניתי למפקד החטיבה בחברון על-ידי יצחק מרדכי, שמינה אותי גם לתפקיד בעזה. הייתי שם יותר משנה, ויצאתי ללימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטת חיפה. בהמשך הייתי מפקד אוגדת הבט"ש בלבנון, עם הרבה מבצעים ופעילות.

שווייץ: מינו אותי לראש המשלחת של משרד הביטחון ואחראי על אוסטריה, סלובניה וסלובקיה. היינו כבר עם שלוש הבנות וגרנו בברן. התפקיד שלי היה לשמור על הקשרים בצירים הצבאי, העסקי והדיפלומטי. ליוויתי משלחות מהארץ שהגיעו לאירופה ומשלחות משם שהגיעו לארץ. היינו שם שלוש שנים. הבת הגדולה חזרה אחרי שנה והתגייסה, ואנחנו היינו על הקו.

קים ג'ונג-און: הבת האמצעית למדה בבית הספר עם שליט קוריאה הנוכחי. כשאביו עלה לשלטון באו לקחת אותו יום אחד, במפתיע. היא גילתה את זה כשהתקשרה אליה עיתונאית מגרמניה וביקשה לשמוע ממנה זיכרונות עליו. לפני כן לא קישרה שמדובר בו.

פרישה: כשחזרנו והגעתי לגיל הפנסיה, הייתי צריך לקבל החלטות אם אני רץ לראשות העיר מגדל העמק, ברמה הארצית או לפנות לעולם העסקים.

פוליטיקה: חולה על התחום. אני ישראלי שורשי, מאוד מעורב, חובב היסטוריה ומביע את דעותיי במקום הנכון. האם עדיין יש סיכוי שאכנס לפוליטיקה? כרגע אני מחויב לרשת וללקוחות, אבל מי יודע.

שופרסל: עמי סגיס, שאותו הכרתי בצבא, הציע לי להצטרף. התחלתי כמנהל אזור. התקדמתי להיות משנה למנכ"ל, וכשאפי רוזנהויז פרש מוניתי למנכ"ל.

פיטורי עובדים: מקווה שלא יהיו. המשימה הכי חשובה לי היא יציבות עסקית.

עליית מחירים: במשך שנה וחצי עשינו הכול כדי לא להעלות מחירים, ואעשה הכול כדי לצמצם עליות בעתיד.המחאה השפיעה על הצרכן הישראלי. הוא משווה, ביקורתי, ומחליט בכל בוקר מחדש איפה הוא יקנה.

מגה: רשת עם היסטוריה מכובדת שנמצאת בתקופה פחות טובה ותחזור להיות משמעותית.

רמי לוי: איש עסקים מוצלח.

קלאב 365: נכנס בעיתוי לא פשוט. מאחל להם בהצלחה.

בדיקת אמינות: בקופות האוטומטיות נבדקת. כשיש תקלה אנחנו מסיקים ממנה מסקנות, אבל לא צריך לפסול את החדשנות שהיא מביאה.

נוחי דנקנר: אדם מוכשר מאוד, מעורב ומשפיע.

תפיסת עתיד: כרגע אני מתמקד בניהול החברה. פגשתי לא מזמן את פרופ' אבי בן-צבי, שהיה מרצה שלי באוניברסיטה, והוא שאל אותי מתי אני משלים את הדוקטורט; אמרתי לו שהחלטתי לדחות את זה קצת.