מצב נפיץ: קוריאה הצפונית מכוונת טילים לבסיסי ארה"ב

מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג-און הורה לצבא במדינה להכין את כל הטילים לירי אל עבר ארה"ב ובסיסיה ברחבי העולם למקרה "שהמצב הנוכחי יימשך" ■ בארה"ב לוקחים את האיום ברצינות

מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג-און הורה לצבא במדינה לכוון את כל הטילים שברשות צבאו לכיוון בסיסי ארה"ב, בין השאר הבסיסים בקוריאה הדרומית, באוקיינוס השקט ובמדינת הוואי. ההחלטה לכוון את הטילים התבצעה לטענתו בעקבות מפגן ראווה של מטוסי חמקן של צבא ארה"ב סמוך לבירה של קוריאה הצפונית פיונגיאנג.

סוכנות הידיעות הממשלתית במדינה הדיקטטורית דיווחה אתמול (ה') כי המנהיג קים חתם על ההחלטה לשים את הצבא בכוננות לתקיפה של בסיסים אמריקניים באופן מיידי.

"הגיע הזמן לסגור חשבון עם האימפריאליזם האמריקני - במידה והמצב הנוכחי יימשך", אמר קים בפני קצינים בצבא. עוד דווח כי המנהיג "הכין את הטילים על מנת שיהיו מוכנים לתקוף את מדינות ארה"ב ואת הבסיסים שלה ברחבי העולם, כולל הוואי, גואם, והבסיסים בקוריאה הדרומית".

הצבת הטילים באה זמן לא רב לאחר שקוריאה הצפונית ביצעה ניסוי גרעיני שלישי במספר, מה שגרם לאו"ם לגנות את המדינה, ולארה"ב לשלוח כוחות צבאיים לאזור על מנת להתכונן לכל אירוע שיבוא.