סקיילקס מסכמת שנה: הערת "עסק חי" והפסד של 851 מ' ש'

הגירעון בהון העצמי הסתכם בשנה החולפת בכ-281 מיליון שקל ■ עם זאת, עפ"י דירקטוריון החברה, בהסתמך על חוות-דעת חיצונית, החברה הינה סולבנטית

סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב צרפה הערב (ו') הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים המסכמים את שנת 2012, אותה סיימה עם הפסד נקי בסך 851 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי הסתכם בשנה החולפת בכ-281 מיליון שקל והגרעון בהון החוזר ב-208 מיליון שקל.

החברה נמצאת במצב זה בשל מצבה של חברת פרטנר, שנמכרה לחיים סבן, ובשל חדלות הפירעון של החברה-האם, סאני. עם זאת, על-פי דירקטוריון החברה, בהסתמך על חוות-דעת חיצונית, החברה הינה סולבנטית ומתכוונת לשלם את סכומי הקרן והריבית הקבועים ליום 31 במרץ 2013.

מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי "קיים ספק להמשך פעילותנו כעסק חי ונזמן אסיפת מחזיקי אגרות חוב כדי לדון בהשלכות".

נכון לסוף 2012 מסתכמות ההתחייבות לזמן קצר של החברה בגין פירעון קרן וריבית לשלם בשנת 2013 בכ-505 מיליון שקל, וסך ההתחייבות לזמן ארוך, בגין אגרות חוב והלוואה לזמן ארוך, עומד על כ-817 מיליון שקל. ההתחייבויות הללו אינן כוללות את הלוואת אדוונט בסך של 300 מיליון דולר אשר הוסבה לס.ב. טלקום ב-29 בינואר 2013, במסגרת העסקה למכירת פרטנר.

לסאני, החברה-האם, אין מקורות מספיקים לביצוע פירעון האג"ח שלה ולאחר שמחזיקי האג"ח סירבו לדחות פעם נוספת את תשלומי הקרן והריבית. למעשה, סאני כבר נמצאת במצב של חדלות פירעון מול מחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-250 מיליון שקל, ואלה הסכימו לדחות בחודשים האחרונים את התשלום כלפיהם, עד אשר יסתיים המו"מ שניהלה החברה-הבת - סקיילקס - למכירת השליטה הפרטנר לידי חיים סבן.