דיווח: אינטל שוקלת להגיש הצעת רכישה לסטארט-אפ ישראלי

חברת "עומק אינטראקטיב" מייצרת טכנולוגיות לזיהוי תנועה ■ על פי דיווח באתר Venture Beat גם סמסונג ויצרנית השבבים קוואלקום שוקלות להגיש הצעת רכישה ■ סכום ההצעה לא ידוע ■ באינטל וב"עומק אינטראקטיב" סירבו להתייחס לדיווח

האם בקרוב אנחנו עומדים לראות אקזיט ישראל נוסף? על פי דיווח שהתפרסם אתמול באתר Venture Beat התשובה הינה חיובית. על פי הדיווח, שמבוסס על שלושה אנשים שלטענת האתר מקורבים לנושא, חברת אינטל העולמית מתכוונת לרכוש את חברת "עומק אינטראקטיב", שמייצרת טכנולוגיות לזיהוי תנועה.

האתר מציין גם שעל פי אחד מהמקורות, גם יצרנית השבבים קוואלקום וחברת סמסונג הקוריאנית שוקלות להגיש הצעת רכישה עבור הסטארט-אפ הישראלי, אך טען כי הסיכוי להתפתחות מלחמת מחירים בין 3 החברות הינה נמוכה יחסית.

"אני יודע שקוואלקום וסמסונג עוסקות ומעוניינות בפיתוח ממשק משתמש טבעי וטכנולוגיות ביומטריות", אמר מוטי וקנין, שותף בקרן הון סיכון סידר, לאתר Venture Beat. באתר מציינים כי רכישה של חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לזיהוי תנועה עשוי לפשט מוצרים מורכבים, ויכולה למשוך את המשתמש לעברים המוצרים שלהם היות ומדובר במוצרים הדומים לאלה שרואים בסרטי מדע בדיוני.

ג'ים מור, מייסד חברת הייעוץ J Moore Partners העוסקת במתן ייעוץ פיננסי בתחום הרכישות והמיזוגים עבור חברות היי-טק, אמר כי הקניין הרוחני של חברת עומק עשוי להוות נכס עבור הקונה. "במקרה הזה, השימוש במצלמות לזיהוי תנועה, יאפשר למשתמשים להשתמש במחשבים שלהם מבלי לגעת בהם", אמר מור לאתר. "מדובר על תחום חדש, שכן מפתחי האפליקציות והתוכנות ייצטרכו לשלב את טכנולוגיות זיהוי התנועה במוצרים שלהם, אך האפשרויות עצומות".

על פי אחד מהמקורות, עומק מחפשת אפשרות נוספת למימון הפעילות שלה, כך שתזמון ההצעה אינו מקרי. בחברת אינטל סירבו להתייחס לדיווח, ואילו מנכ"לית "עומק אינטראקטיב" ג'נין קוטלירוף מסרה כי: "החברה תמיד מנהלת מגעים אסטרטגים ופיננסים. אך אנו לא מתייחסים לשום שמועות שרצות בשוק.