דיווח: ההפסד של בעלי הפקדונות בקפריסין יהיה גבוה מהצפוי

מדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי בעלי הפקדונות הגדולים בבנק קפריסין יקבלו מניות של הבנק בשווי של 37.5% מהיקף הפקדון שלהם ■ ייתכן כי שאר הסכום הם לא יראו לעולם

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווח כי על פי מתווה חבילת החילוץ שתקבל קפריסין שצפוי להתפרסם היום, בעלי הפקדונות הגבוהים בבנק הגדול במדינה, בנק קפריסין, צפויים לספוג הפסד הרבה יותר גדול מכפי ששוער בהתחלה. כך מסר גורם שיש לו גישה למתווה לסוכנות הידיעות.

על פי הדיווח ב"רויטרס", בעלי פקדונות של מעל 100 אלף אירו בבנק קפריסין, יקבלו מניות של הבנק בשווי של 37.5% מסכום הפקדון שלהם ואילו את שאר הסכום הם עלולים לאבד אותו לנצח, אמר אותו גורם. בכירים בממשלה הקפריסאי העריכו במהלך השבוע כי בעלי הפקדונות הגדולים ייאלצו לספוג הפסד של 30-40% מסך הפקדון שלהם.

אך ההגבלות המחמירות שמסתמנים במתווה חבילת החילוץ, צפוי לשלוח מסר לפיו הימים שבהם קפריסין הייתה יעד לחשבונות בנק של אזרחים זרים נגמרו. האנליסטים חוששים שמהלך שכזה עלול להחמיר את התדרדרות הכלכלית של קפרסין ועלייה בשיעור האבטלה במדינה.

נשיא המדינה ניקוס אנסטסיאדיס ניסה אתמול להגן על חבילת החילוץ בהיקף של 10 מיליארד אירו שקיבלה מדינתו וטען כי היא הצילה את האי מפשיטת רגל. "אין לנו שום כוונה לעזוב את גוש האירו", אמר אנסטסיאדיס בכנס של עובדי מדינה בניקוסיה. "בשום פנים ואופן לא נבצע ניסיויים בעתידה של המדינה".

בתוך כל, מנכ"ל הבורסה בקפריסין נונדאס מיטאקסס הודיע היום כי המסחר בבורסה צפוי להתחדש ביום שני הקרוב היקף מוגבל. הבורסה הקפריסאית הייתה נעולה במשך שבועיים בעקבות המשבר שנקלעה אליו המדינה.