לפיד בפייסבוק: מעמד הביניים זו הגברת ריקי כהן שמרוויחה עם בעלה קצת יותר מ-20 אלף בחודש

שר האוצר פרסם היום סטטוס בפייסבוק בו הוא תיאר ישיבה שנערכה אתמול במשרד ■ "יום אחרי יום, ומדברים על איזון התקציב, אבל התפקיד שלנו הוא לא לאזן גיליונות אקסל, אלא לעזור לגברת כהן" ■ לפיד התייחס גם לגירעון בתקציב

שר האוצר יאיר לפיד ממשיך את המסורת לעדכן את הציבור בפעילות שלו באמצעות עמוד הפייסבוק שלו. הפעם החליט לפיד לשתף את הציבור בישיבת האוצר שהתקיימה אתמול בערב חג הפסח. לפיד לקח כדוגמה מורה מחדרה, שיחד עם בעלה מרוויחים קצת יותר מ-20 אלף שקל בחודש, ושלא יצליחו לקנות דירה חדשה לאחד מילדיהם.

"'אני רוצה שנדבר על גברת כהן', אמרתי לבכירי האוצר לפני כמה ימים", כתב לפיד בפייסבוק שלו. "ריקי כהן מחדרה בת 37, מורה בבית-ספר תיכון. הבעל שלה עובד בחברת היי-טק במשרה לא בכירה, והם מרוויחים ביחד קצת יותר מ-20 אלף שקל בחודש. יש להם דירה והם נוסעים פעם בשנתיים לחו"ל, אבל אין להם שום סיכוי לקנות בעתיד דירה לאחד משלושת הילדים שלהם".

לפיד ממשיך וכותב :"אנחנו יושבים פה," אמרתי, "יום אחרי יום, ומדברים על איזון התקציב, אבל התפקיד שלנו הוא לא לאזן גיליונות אקסל, אלא לעזור לגברת כהן". שר האוצר כתב שהוא ביקש לקיים דיון מיוחד על גברת כהן מחדרה, שכן היא מייצגת את מעמד הביניים בישראל.

בפוסט, ניסה לפיד להגן על מי שמכונים "נערי האוצר", ואמר שמדובר בחבורת אנשים מקצועיים ואכפתיים. "הסתכלתי עליהם מהצד בזמן שהם דיברו", כתב לפיד. "האנשים האלה, שכולם קוראים להם "נערי האוצר", אולי עובדי המדינה המושמצים ביותר בישראל, היו נלהבים, ואכפתיים, ובעיקר לא ציניים לגבי הרעיון כולו. לכל אחד מהם הייתה את הגברת כהן שלו - אמא, אחות, רעיה - אבל מעבר לזה, דווקא בגלל שהם כלכלנים מקצועיים, הטובים בתחומם, הם יודעים שבלי הגברת כהן לא תתקיים פה המדינה".

לקראת סוף הפוסט התייחס לפיד לבעיית הגירעון התקציבי והתחייב שהוא ייעשה הכול על מנת לסגור אותו תוך פגיעה מינימלית במעמד הביניים. "נכון שזוהי תקופה קשה, ונכון גם שכדי לסגור אובר-דראפט של למעלה מ-30 מיליארד שקלים צריך לקחת גם החלטות קשות. אני אעשה את זה, כי אני לא מוכן שבמשמרת שלי נהפוך ליוון או לקפריסין. אולי כל שר אוצר אומר זאת, אבל רק בגלל שזו האמת", כתב לפיד.

"מצד שני, אם לא נשמור על מעמד הביניים, הכלכלה תיעצר והאובר-דראפט יגדל עוד יותר. גם זו האמת, וגם זה לא יקרה במשמרת שלי", המשיך שר האוצר בעמוד הפייסבוק שלו. לבסוף סיים לפיד את דבריו במשפטים האלה: "עם הזמן האנשים שמחזיקים את כל המדינה על גבם יגלו שהם כבר לא הכספומט שאליו המדינה תמיד הולכת בכל פעם שיש לה בעיה. הם יגלו שהם במרכז תשומת הלב, שהצרכים שלהם נמצאים במקום הראשון, שכולם מבינים שבלעדיהם אי אפשר. והגברת כהן תגלה עוד משהו: שהמדינה שלה מכירה לה תודה".