וול סטריט: יום המסחר הראשון של הרבעון השני נחתם בירידות

סקר ה-ISM המודד את פעילות הייצור התעשייתי אכזב כשרשם קריאה מתחת לצפי - 51.3 נקודות ■ לעומת זאת, נתון הוצאות הבנייה הפתיע לטובה - עלה 1.2% ■ מניית eBay עלתה 2.7%, אפל ירדה 3.1%

יום המסחר הראשון ברבעון השני בוול סטריט ננעל בירידות שערים לאחר פרסום סקר ה-ISM. ביום שישי לא התקיים מסחר בשל "יום שישי הטוב", וביום חמישי ננעל המסחר בעליות שערים.

"סוחרים ומשקיעים צריכים להמשיך לפקוח עין על הארועים הקשורים לקפריסין, למרות שהפאניקה וסכנת ההדבקות דעכו כשהבנקים נפתחו בשבוע שעבר", אומר רנדי פרדריק מצ'ארלס שוואב. "טכנית, ה-S&P 500 כנראה יתייצב סביב השיא הקודם של 1,565 נקודות בטווח הקרוב, וכל חולשה שתתגלה תביא אותו ל-1,546 נקודות".

הרבעון הראשון של שנת 2013 ננעל כשמדדי הדאו-ג'ונס וה-S&P 500 נמצאים ברמות השיא שלהם. עם זאת, האנליסטים בוול סטריט טוענים כי הרבעון השני של השנה לא יהיה טוב כמו הרבעון הראשון.

"במהלך הרבעון הראשון הייתה תמיכה כפולה עבור השווקים: התגברות הנזילות והתגברות האופטימיות מכך שהצמיחה הכלכלית בארצות הברית תשתפר במהלך השנה", אומרת ג'ינה מרטין אדמס, אסטרטגית בבנק ההשקעות ווילס פארגו. "הנזילות עדיין שם, אך העניין עם הצמיחה מוטל בספק היום".

הדברים של אדמס באים למרות שהנתונים שפורסמו ביום חמישי האחרון הראו כי הצמיחה בתמ"ג של ארצות הברית ברבעון הרביעי של 2012 עמדה על 0.4%, מעל לציפיות האנליסטים שעמדו על 0.3% והרבה מעל הנתון הקודם שעמד על 0.1%.

מדד ISM הסוקר את המגזר היצרני בארה"ב התפרסם היום והביא לאכזבה בקרב המשקיעים. הקריאה לחודש פברואר עומדת על 51.3 נקודות, לעומת 54.2 בחודש הקודם. הצפי היה לקריאה של כ-54 נקודות. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בהיקף הפעילות.

עוד התפרסם נתון הוצאות הבנייה, שעלה בחודש פברואר בשיעור של 1.2%, לעומת צפי האנליסטים לעלייה של 1% בלבד. זאת, לאחר שבחודש ינואר נרשמה ירידה של 2.1% בהוצאות הבנייה ברחבי ארה"ב.

עוד התפרסם היום מדד מנהלי הרכש, ה-PMI, שירד קלות לרמה של 54.6 נקודות, לעומת 54.9 נקודות בחודש הקודם. זאת, לעומת צפי האנליסטים לקריאה של 55 נקודות. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בהיקף הפעילות.

המשך השבוע יעמוד בסימן דוחות התעסוקה השונים שיתפרסמו במהלך השבוע הקרוב ובראשם שיעור האבטלה לחודש מארס שצפוי להישאר ללא שינוי על רמה של 7.7%. בנוסף יתפרסמו נתוני המשרות החדשות שנוספו במגזר הפרטי שצפויות להצביע על יצירת 197 אלף משרות חדשות והתביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה.

מניות במוקד

אפל ריכזה עניין השבוע לאחר שהמניה שלה רשמה ירידה של 17% במהלך הרבעון של השנה בעקבות חששות בקרב המשקיעים כי הביקוש למוצרים של החברה הולך ויורד. על פי דיווח שהתפרסם באתר DigTimes טוען כי אפל מתכוון להפחית את כמות המשלוחים של האייפד מיני.

לעומת אפל, המנייה של חברת בלקברי (RIM לשעבר) פורחת. במהלך הרבעון הראשון של השנה עלתה המנייה ב-22% וזאת לאחר עלייה של 58% ברבעון הרביעי של 2012. החברה הפתיעה את המשקיעים כשפרסמה את דוחותיה שהצביעו כי החברה רשמה רווח ברבעון הרביעי של 2012. החברה גם דיווח כי מכרה כמיליון יחידות של מכשיר הדגל החדש שלה Z10.

המניה של חברת המחשבים דל ריכזה עניין לאחר פרסום דיווח בסוכנות "בלומברג" לפיו מייסד החברה מייקל דל מוכן לוותר על הצעת הרכישה שלו ולתמוך בהצעת הרכישה של חברת בלאקסטון אם יובטח לו תפקיד בעל השפעה תחת הבעלות החדשה.

גם המנייה של חברת נובל אנרג'י ריכזה עניין לאחר שבמהלך סוף השבוע הודיעה החברה על תחילת הזרמת הגז הטבעי ממאגר "תמר" שנמצא מול חופי חיפה.