אלה הסימנים לכך שכלכלת ארה"ב לקראת מפנה שלילי

הרבעון הראשון של 2013 היה ככל הנראה אחד הטובים ביותר לכלכלת ארה"ב, מאז החלה להתאושש ממשבר הסאב-פריים של 2008 ■ כעת מזהירים אנליסטים: הסימנים להאטה נמצאים בכל מקום

הרבעון הראשון של 2013 היה ככל הנראה אחד הטובים ביותר לכלכלת ארה"ב, מאז החלה להתאושש ממשבר הסאב-פריים של 2008. לפי הערכות אנליסטים, צפויה הצמיחה ברבעון זה להסתכם ב-3% (שנתי), אולם כעת מעריכים חלקם כי הכלכלה האמריקנית נמצאת לקראת תפנית.

דן גרינהאוס, אנליסט מ-BTIG, מבהיר כי הוא אמנם צופה צמיחה של מעל 3% (שנתי) ברבעון הראשון - אם לא צמיחה של 3.5%, אולם מזהיר במזכר ללקוחותיו: "בחינה של ההפתעות שחווינו מצד נתוני המאקרו בתקופה האחרונה, מצביעות על רבעון שני טוב פחות, ולפיכך צריכים לגלות זהירות למרות האופטימיות הכללית".

גם לואיס אלכסנדר, אנליסט בבנק נומורה, צופה אמנם צמיחה של 3.3% ברבעון הראשון (שנתי), אך מודאג מהנתונים הכלכליים האחרונים: "הנתונים האחרונים הצביעו על האטה אפשרית בצמיחה הכלכלית, שתימשך לתוך הרבעון השני. זו תואם את התחזיות שלנו להאטה ברבעון הזה, לאור האטה בהוצאות הממשלתיות ובשוק הנדל"ן, תוך גידול המלאים", אמר.

עוד התייחס אלכסנדר ל"מדד הפתעה" של בנק נומורה, הבוחן את נתוני המאקרו שהתפרסמו ביחס לציפיות בשוק, והבהיר כי גם הוא מצביע על ההאטה המתמשכת:

מדד ההפתעה של נומורה
 מדד ההפתעה של נומורה