בשורה לטבע: אקטביס לא תשווק גרסה גנרית לפולמיקורט

טבע משווקת גרסה גנרית לתרופה כבר מספר שנים בהתאם להסכם עם אסטרה זנקה ■ להערכת מריל לינץ', מכירות התרופה מניבות לטבע הכנסות של 500 מיליון דולר בשנה

חדשות טובות לענקית התרופות הגנריות טבע. חברת Actavis קיבלה צו מניעה זמני ולא תוכל להתחיל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופת הפולמיקורט (תרופה לטיפול באלרגיה) זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע בית המשפט איפשר לחברה לשווק את התרופה וקבע שאינה מפירה פטנטים של היצרנית המקורית אסטרה זנקה.

טבע משווקת גרסה גנרית לתרופה כבר מספר שנים בהתאם להסכם עם אסטרה זנקה. להערכת מריל לינץ', מכירות התרופה מניבות לטבע הכנסות של 500 מיליון דולר בשנה. הפולמיקורט נחשבת לתרופה הגנרית הגדולה ביותר שטבע משווקת ולפני פחות מחודש כלכלני מריל לינץ' פרסמו סקירה בה הם הביעו חשש כי אם בית המשפט יאשר את שיווק הגרסה הגנרית המתחרה של אקטביס, הדבר עשוי לפגוע ברווחי החברה.

עם זאת, בבנק ההשקעות החליטו לא לשנות את המודל שלהם לגבי טבע, אך ציינו בסקירה כי התחרות תתגבר במהלך 2013 וכי החברה תתקשה להגיע לטווח העליון של תחזית הרווח שלה - 4.85-5.15 דולרים למניה. מצד שני, האנליסטים של בנק ההשקעות מציינים כי אם בית המשפט יפסוק לטובת טבע, היא עשויה ליהנות מהסטטוס קוו במשך תקופה מסוימת, עד שהפטנטים של AZN יפוגו ב-2019.

‏‏