שיאן השכר ברשתות המזון: עדי צים עם 4.4 מיליון שקל

עלות השכר של אחיו רני צים, שכיהן עמו כמנכ"ל משותף, הגיעה ל-3.8 מיליון שקל

מנהליהן הבכירים של רשתות המזון המשיכו ליהנות אשתקד מתנאי העסקה מפנקים, כאשר בולטים במיוחד בתחום זה הם המנהלים ברשתות הנמצאות בבעלות משפחתית. שיאן השכר של הענף ב-2012 הוא עדי צים, לשעבר בעל השליטה ברשת כמעט חינם (צים שיווק), שעלות שכרו כמנכ"ל הרשת הגיעה אשתקד ל-4.4 מיליון שקל.

עלות השכר של אחיו, רני צים, שכיהן לצידו כמנכ"ל משותף, הגיעה ל-3.8 מיליון שקל. מרבית הסכום שולם לשניים עבור דמי שכירות וניהול נכסים. בנוסף, שילמה צים שיווק כ-700 אלף שקל ל-5 בני משפחת צים, המשמשים בתפקידים שונים בסניפיה.

ברשת ויקטורי נהנו אשתקד שלושת בני משפחת רביד, בעלי השליטה ברשת, משכר בעלות מצרפית של 5.4 מיליון שקל: 2 מיליון שקל למנכ"ל אייל רביד; עוד 2 מיליון לאחיו אברהם, סמנכ"ל התפעול של הרשת; ו-1.4 מיליון לאבי המשפחה, חיים, המכהן כנשיא ויקטורי.

עלות שכרו של רמי לוי, המייסד, בעל השליטה ומנכ"ל הרשת הקרויה על שמו, הגיעה אשתקד ל-3.9 מיליון שקל. אשתו, עדינה, המכהנת כגזברית החברה, זכתה לשכר בעלות של 1.1 מיליון שקל. לוי מעסיק ברשת שבעה בני משפחה נוספים, שעלות העסקתם אשתקד הגיעה בסך הכול ל-1.7 מיליון שקל.

חברת הארגז, באמצעותה מספק חגי שלום שירותי ניהול לרשת טיב טעם שבשליטתו, נהנתה אשתקד מתקבולים של 4.2 מיליון שקל. עוד בטיב טעם, צחי ליפקה, שניהל עד סוף 2012 את תחום הדגים ופירות הים ומחזיק בכ-4% מהמניות, נהנה אשתקד משכר של 1 מיליון שקל.

שיאן השכר בשופרסל הוא המנכ"ל איציק אברכהן, עם שכר בעלות של 3.4 מיליון שקל - 1.3 מיליון שקל כמענק שאושר לאחר פרסום הדוחות, וכמעט כל יתר הסכום כשכר.

עלות העסקת שני היו"רים המשותפים, רפי ביסקר ושולם פישר, עמדה אשתקד על 3.6 מיליון שקל ביחד, תמורת משרה משותפת בהיקף של 50% בלבד.

שיאני שכר
 שיאני שכר