ההסתדרות: מעל 1,000 עובדי סלקום תומכים בהקמת ועד

אם דיווחי ההסתדרות נכונים, הרי שעובדי סלקום יצליחו ככל הנראה בתוך זמן קצר להגיע לשליש הנדרש לוועד יציג מבחינה משפטית

ההסתדרות מדווחת על מעל ל-1,000 עובדים שחתמו על תמיכה בהקמת ועד עובדים בסלקום.

היום (ד') החל ועד הפעולה להחתים עובדים במספר מוקדי מכירות ושירות ברחבי הארץ, והדיווחים מדברים על מאות מצטרפים, כולל כאלה שהצטרפו דרך אתר הרשמה ייעודי של ההסתדרות.

אם דיווחי ההסתדרות נכונים, הרי שעובדי סלקום יצליחו ככל הנראה בתוך זמן קצר להגיע לשליש הנדרש לוועד יציג מבחינה משפטית.

נזכיר כי בחברת הסלולר פלאפון התהליך ארך חודשים ארוכים של מאבק, שהוכרע בסופו של דבר לאחר שבית הדין לעבודה קבע כי ההנהלה אינה יכולה להתערב באופן שבו נספרים קולות העובדים, וכי הם יכולים להצטרף גם דרך אתר אינטרנט.

נציין כי סלקום טרחה להדגיש כי אין בכוונתה לפעול נגד ניסיון העובדים להתאגד, וכי היא תכיר בהם אם התאגדותם תתבצע כחוק.

יו"ר ועד הפעולה בסלקום, מיה יניב, מסרה: "העובדים מגלים נחישות וביטחון במהלך. אנו שמחים על הישגינו עד כה ובטוחים שנשלים את בניית הוועד בתוך זמן לא רב, מתוך כוונה לשתף פעולה גם בהמשך עם הנהלת החברה, לטובתה ולטובת כלל עובדיה. היענות העובדים מחזקת את ידינו".

יניב אמרה בשיחה עם "גלובס" כי "למעט מספר אירועים חריגים, סלקום לא ניסתה להתערב או למנוע החתמת עובדים על הצטרפות לוועד".

לדברי ניב, הפעילות היום עברה רובה ככולה בצורה סדירה, והיא תימשך בימים הקרובים עד שיושג היעד של החתמת 2,500 עובדים, כולל חתימות דרך אתר האינטרנט הייעודי של ההסתדרות. היא ציינה כי עובדי סלקום מגלים היענות רבה למהלך, מתוך תחושה של רצון לשמור על מקום העבודה שלהם שהוא עבורם בית.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר היום: "הוועד בסלקום מתגבש בקצב מהיר ויפה. אנו בהסתדרות מגבים את הפעילים והמצטרפים הרבים בכל האמצעים הנדרשים, ושמחים על הצלחת היוזמה. התגובה הציבורית החיובית להתאגדות העובדים בסלקום/נטוויז'ן חשובה להצלחת ההתאגדות בחברה זו ותסייע לשיפור מצב השכירים במקומות נוספים".