אורמת תשתתף בפרויקט גיאותרמי מהגדולים בעולם

צפויה להכיר בהכנסות של 254 מיליון דולר בגין מכירת ציוד בתקופת הקמת הפרויקט

אורמת טכנולוגיות , חברה בת של אורמת תעשיות , הודיעה היום כי סארולה (Sarulla Operations) חתמה על הסכם תפעול משותף וחוזה מכירת אנרגיה עבור הפרויקט הגיאותרמי "סארולה", אשר הספקו הצפוי הינו 330 מגווט והוא ממוקם ב-Tapanuli Utara שבצפון סומטרה, אינדונזיה. מדובר בפרויקט גיאותרמי גדול למדי, אחד הגדולים בעולם.

אורמת תכננה את התחנה ותספק את יחידות הכוח שלה (Ormat Energy Converters) לתחנת הכוח. בנוסף, אורמת מחזיקה ב-12.75% ב-SOL, אשר תחזיק ותפעיל את תחנת הכוח. כספק, אורמת צפויה להכיר בהכנסות של 254 מיליון דולר בגין מכירת ציוד במהלך תקופת ההקמה.

פרויקט סארולה הינו הפרויקט הגיאותרמי הגדול ביותר כחוזה יחיד אשר צפוי לנצל את הפוטנציאל המשמעותי אשר קיים במאגרים הגיאותרמיים באינדונזיה. הקמת הפרויקט תתבצע בשלושה שלבים של 110 מגווט כל אחד ויעשה שימוש הן בקיטור והן במים חמים אשר יופקו מהמאגר הגיאותרמי על מנת להגדיל את יעילות תחנת הכוח.

אורמת היא חלק מקונסורציום של חברות המשתתפות בפרויקט - Medco ,Itochu ו-Kyushu Electric Power. החברות החלו בבדיקות ועבודות פיתוח ראשוניות באתר. הקמת הפרויקט צפויה להתחיל לאחר שהקונסורציום יגיע לסגירה פיננסית, תהליך אשר צפוי להימשך כשנה. השלב הראשון צפוי להתחיל לפעול ב-2016 ושני השלבים הנותרים צפויים להתחיל במהלך 18 חודשים לאחר תום השלב הראשון.

"לאחר תהליך ארוך של מו"מ הגענו להסכמה בנוגע לשינויים הנדרשים בהסכם התפעול המשותף ובהסכם מכירת האנרגיה על מנת שניתן יהיה לממן את לפרויקט", מסרה דיתה ברוניצקי, מנכ"לית אורמת. "עם סגירת המימון יהיה באפשרותנו להכיר בהכנסות בגין אספקת הציוד במהלך תקופת ההקמה ולחזק עוד יותר את ביצועי מגזר המוצרים שלנו. פרויקט זה מסמל את הכניסה שלנו לאינדונזיה, אזור אשר מרגש אותנו מזה זמן מה. אנו מאמינים כי הפוטנציאל באינדונזיה, שכבר היום קיים בו ריכוז גבוה של תחנות גיאותרמיות מהגדולים בעולם, משמעותי ואנו מצפים לבחון הזדמנויות נוספות בשוק שאנו מאמינים כי יצמח בשנים הבאות".

אורמת נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. 22% מהמניות מוחזקות ע"י משפחת ברוניצקי, שייסדה את החברה, ו-22.5% מהמניות מוחזקות ע"י קרן הפרייווט אקוויטי פימי שמנוהלת ע"י ישי דוידי.