אין סמארטפון: פייסבוק השיקה מסך בית לאנדרואיד

בזמן שהשמועות דיברו על סמארטפון תוצרת פייסבוק או מערכת הפעלה ייעודית, מארק צוקרברג דחה את שתי האפשרויות במסיבת העיתונאים היום ■ הציג מסך נעילה ייעודי לאנדרואיד שמתחבר ישירות לעדכונים מפייסבוק

בזמן שהשמועות דיברו על סמארטפון תוצרת פייסבוק או מערכת הפעלה ייעודית, מארק צוקרברג הצהיר מתחילת מסיבת העיתונאים המיוחדת שקיימה היום החברה: "אנחנו לא רוצים לבנות סמארטפון או מערכת הפעלה". אז מה כן הציג צוקרברג? מסך נעילה ייעודי לאנדרואיד שמתחבר ישירות לעדכונים מפייסבוק ומציג תמונות והודעות של החברים ברשת החברתית מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה של פייסבוק. למעשה, מדובר במעין מעטפת פייסבוקית שמתלבשת על כל ממשק המשתמש של הסמארטפון.

"אנחנו מסתובבים עם הטלפונים שלנו בכל מקום וכשיש לנו כמה דקות בין פגישה לפגישה, אנחנו ישר בודקים עדכונים על החברים שלנו ברשתות החברתיות", הסביר צוקרברג. "הבעיה היא שהטלפונים היום מעוצבים כמו המחשבים של לפני 30 שנה - סביב יישומים ואפליקציות ולא סביב אנשים".

"אנחנו רוצים להביא את החוויה של לדעת מה קורה כל הזמן סביבך אל הטלפון. אנחנו לא רוצים לבנות טלפון או מערכת הפעלה שרק חלק יוכלו להשתמש בהם. סמארטפון טוב ככל שיהיה יימכר ב-10 מיליון יחידות. הקהילה שלנו היא יותר ממיליארד איש. אפילו אם יהיה לנו מכשיר ממש טוב, זה עדיין רק 1% או 2% מכלל המשתמשים שלנו. אנחנו רוצים לבנות את החוויה הטובה ביותר עבור כל אדם בכל טלפון", הבהיר צוקרברג.

המוצר החדש נקרא Facebook Home והוא מיועד בשלב הראשון לאנדרואיד ומאפשר לקבל עדכונים חיים ישירות ממסך הנעילה של הטלפון, עליו מסתכל משתמש ממוצע 100 פעמים ביום. משם ניתן לראות תמונות חדשות, לעשות לייק על-ידי לחיצה כפולה על התמונה או להגיב על סטטוס חדש. בנוסף, ניתן לקבל לתוך מסך ה-Home של פייסבוק גם הודעות מיידיות - הן של פייסבוק מסנג'ר והן הודעות SMS.

הפיצ'ר, שנקרא Chat Heads, לא מופיע רק במסך הנעילה אלא גם באפליקציות השונות שאותן מפעיל המשתמש. כך, שאם המשתמש משחק או מסתכל על תמונות באינסטגרם, הוא יראה תמונה קטנה של חבר מפייסבוק ששלח לו הודעה באותו רגע ויוכל לענות לו משם.

ומה לגבי כתיבת מיילים, ניווט סלולרי או כל הפעלה של אפליקציה אחרת? פייסבוק מאפשרים ישירות מ-Home להגיע לתפריט האפליקציות ולהפעיל אותן משם. צוקרברג סיכם את מסיבת העיתונאים ואמר: "אני חושב שזו הגרסה הכי טובה של פייסבוק לאנדרואיד".

האפליקציה תהיה זמינה מה-12 באפריל בארה"ב בלבד, אבל רק למכשירים ספציפיים בינתיים - סמסונג גלקסי S3 ו-S4 כמו גם סמסונג גלקסי Note 2 וכן HTC ONE X ו-HTC One.

כדי להוריד את האפליקציה החדשה של פייסבוק, הודעה תופיע לבעלי הגרסה המעודכנת של אפליקציית פייסבוק הרשמית לאנדרואיד או פייסבוק מסנג'ר. משם ניתן להוריד את האפליקציה ולהגדיר אותה בתוך מסך הנעילה החדש. האפליקציה זמינה לטלפוני אנדרואיד אך רק בחודשים הקרובים תגיע לטאבלטים של אנדרואיד.

צוקרברג הודיע גם על המשך שיתוף הפעולה עם יצרנית הסמארטפונים HTC. במסגרת זו, הושק מכשיר חדש בשם HTC First שבו יוטמע Home של פייסבוק כאפליקציה מובנית. בשיתוף פעולה קודם בין שתי החברות, הושקו שני מכשירים של HTC עם כפתורים ייעודיים לפייסבוק.