הממשלה אישרה: חוק שוויון בנטל יוגש לכנסת תוך 49 יום

על-פי המנדט שניתן לוועדה, יגבשו חבריה את הצעת חוק ממשלתית חדשה שתחליף את חוק טל ותסדיר מחדש את גיוסם של המגזר החרדי ובני המיעוטים לשירות הצבאי והאזרחי

חוק השוויון בנטל יוגש לכנסת בתוך 49 יום: הממשלה אישרה הבוקר (א') בישיבתה השבועית את הקמת ועדת השרים לעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה, שבראשה יעמוד שר המדע, יעקב פרי.

על-פי המנדט שניתן לוועדה, יגבשו חבריה את הצעת חוק ממשלתית חדשה שתחליף את חוק טל ותסדיר מחדש את גיוסם של המגזר החרדי ובני המיעוטים לשירות הצבאי והאזרחי. הוועדה תגיש לכנסת את הצעת החוק לשוויון בנטל תוך 49 ימים.

על חברי הוועדה נמנים שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל והשר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. "הוועדה תביא לשולחן הכנסת חוק שיהווה בשורה אמיתית לכל אזרחי ישראל- חילונים, חרדים וערבים", אמר היום פרי בישיבת הממשלה.

"בעוד קצת פחות מחודשיים נגיש את החוק לשוויון בנטל לכנסת, ועד אז צפויה לכולנו עבודה מרובה. הזמן הקצר העומד לרשותנו מחייב התגייסות מלאה של החברים בוועדה מחד, ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר מאידך. המשימה העומדת על הפרק, הינה לייצר מצב שבו ערך השירות בצבא ההגנה לישראל ובשירות האזרחי, וערך העבודה, הינם ערכים עליונים אשר יקבלו מערכת של איזונים מול ערכי לימוד התורה, בכדי לייצר שוויון אמיתי בנשיאת הנטל".