סגן נשיא בכיר בצייס הגרמנית: "שוקלים הקמת מרכז מו"פ בישראל"

ד"ר מרקוס וובר, סגן נשיא בכיר למו"פ, מחפש בישראל טכנולוגיות חדשות של עיבוד תמונה, ייצור שבבים, ננו-טכנולוגיה וננו אופטיקה ■ הוא מבקר השבוע בישראל כאורח של החברה הבת צייס-כרמיאל ונפגש עם אנשי היי-טק בכירים ומדענים ישראלים

"אנו שוקלים הקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל", כך אומר ד"ר מרקוס וובר, סגן נשיא בכיר בחברת צייס הגרמנית המבקר בימים אלו בישראל. וובר, שזהו ביקורו הראשון בישראל הגיע להתרשם מתעשיית ההיי-טק הישראלית וערך סדרת פגישות עם חברות סטארט-אפ ומדענים ממכון ויצמן והטכניון.

צייס ידועה בעיקר בתחום האופטיקה אך גם עוסקת בטכנולוגיות רפואיות פורצות דרך, טכנולוגיות ייצור שבבים ועוד. וובר מחפש בישראל טכנולוגיות חדשות של עיבוד תמונה, ייצור שבבים, ננו-טכנולוגיה וננו אופטיקה.

"יש כאן תרבות של חדשנות והביקור בישראל הוא יריית הפתיחה" הוסיף ד"ר וובר. "אנו לומדים את תעשיית ההיי-טק הישראלית שהיא מאוד קהילתית אבל גם מאוד מחוברת לדרישות קהלי היעד בעולם והכל בקדמת המדע. אנו מעוניינים ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים ארוכי טווח עם חברות ישראליות ועם מוסדות האקדמיה".

עוד הוסיף וובר: "בישראל קיים ריכוז גבוה של מרכזים אקדמיים שסביבם מתפתחות תעשיות היי-טק גדולות. התרשמתי במיוחד משיתוף מידע ורעיונות בין חוקרים באקדמיה לבין אנשי מחקר ופיתוח בתעשייה. ישראל ידועה כ'Hi-Tech Nation' - החדשנות היא הסמל של ישראל".

לדברי וובר, מלבד שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חוקרים מהאקדמיה, בחברה מחפשים כל העת סטארט-אפים המתאימים למתווה האסטרטגי של צייס.

ההשקעה הראשונה של צייס בישראל הייתה לפני כחמש שנים, אז רכשה את הסטארט-אפ פיקסר מכרמיאל. הסטארט-אפ הפך לחברת צייס כרמיאל ומנוהל על ידי גיא בן-צבי, אחד ממייסדי הסטארט-אפ.

מאז הרכישה החליטו בצייס להותיר את המפעל בכרמיאל העוסק בתיקון משולב של שבבים באמצעות קרני אור. המפעל מעסיק כיום כ-30 עובדים שכולם מתגוררים בכרמיאל וביישובי הצפון. השארת מפעל החברה בישראל, מסביר וובר, קשורה להון האנושי בישראל שלא ניתן להעתיקו למקומות יצור זולים יותר.

"ההגעה של ד"ר מרקוס וובר וסגנו ד"ר מיכאל טוצק לישראל היא בהחלט צעד חשוב לחברה בישראל ואני מקווה שכבר בעתיד הקרוב זו תהיה גם בשורה אמיתית לתעשיית ההיי-טק המקומית" מסביר מנכ"ל החברה בישראל גיא בן-צבי. "מאז הרכישה התפתחה החברה בכרמיאל, ואנו מעוניינים שצייס תגדיל את ההשקעה בישראל ובמיוחד באזור הצפון".

חברת צייס העולמית מעסיקה למעלה מ-24 אלף עובדים במספר מדינות בעולם ובסיסה בגרמניה. לחברה הכנסות שנתיות של למעלה מ-4 מיליארד אירו בשנה, עם תקציב מו"פ של כ-400 מיליון אירו בשנה.