אלפא פלטינום משיקה קרנות מדדים במשקל שווה (EW)

אלפא פלטינום משיקה קרנות מדדים במשקל שווה (EW) שמבטלת את השפעת התספורות והפסדי הטייקונים

חברת אלפא פלטינום קרנות נאמנות מביאה לישראל מוצר חדש - קרנות נאמנות על מדדים במשקל שווה (EW) ולא במשקל יחסי הנהוג כיום בישראל. בשלב הראשון, משיקה החברה 3 קרנות נאמנות במשקל שווה על 3 מדדים מובילים: ת"א 100, ת"א 25 ותל-בונד 60.

נכון להיום, מדדי מניות ואג"ח בבורסה בת"א בנויים על שיטה הנקראת משקל יחסי, במסגרתה חברות מקבלות משקל שונה במדד בהתאם לפרמטרים שונים, כגון שווי החזקות ציבור, שווי גודל סדרה מונפק ועוד. התוצאה היא שבחלק ניכר מהמדדים, נוצר עיוות שבו מעט חברות מחזיקות יחד משקל גדול ביותר במדד. לשם הדוגמא, במדד ת"א 25, חמש מניות מהוות כ-56% מהמדד בזמן ש-20 המניות הנותרות יחדיו מהוות כ-44% בלבד.

באלפא פלטינום קרנות נאמנות מסבירים את הרציונל שמאחורי השקת הסדרה החדשה, בכך שבעידן של תספורות והסדרי חוב, גוברת החשיבות של השקעה במשקל שווה.

יוסי הרשטיק, מנכ"ל אלפא פלטינום קרנות נאמנות, אמר היום: "בשנים האחרונות אגרות החוב והמניות של הטייקונים תפסו נתח גדול מאוד במדדי האג"ח ובמדדי המניות השונים, וכולנו עדים היום לתוצאות. בעקבות התספורות והסדרי החוב בחברות שתחת אחזקתם של חלק מהטייקונים, המשקיע הישראלי עבר שלב של התפכחות והבנה כי אף אחד לא חסין, ואין לדעת מי הבא בתור אשר ייפול. לכן, השקעה מפוזרת באופן שווה ללא מתן עדיפות לטייקון או חברה כזו או אחרת, תיצור חשיפה שקולה וזהירה יותר באגרות חוב ובמניות למשקיע הסביר".

העיוות במדדים המוצג לעיל מוכר בעולם זה זמן רב ולכן בשנים האחרונות אנו עדים למגמה שבה מנהלי השקעות ומנהלי מוצרים פאסיביים מעדיפים לנקוט בפיזור שווה, מתוך תפיסה מוכרת שעדיף "לא לשים את כל הביצים בסל אחד".

כך למשל, לפני כ-10 שנים הונפקה בארה"ב תעודת סל (RSP) על המדד המפורסם ביותר בעולם S&P 500, במשקל שווה. התשואה השנתית הממוצעת של תעודה זו במשקל שווה עמדה על 9.84% לעומת המדד עצמו אשר השיג תשואה שנתית ממוצעת של 5.09% בלבד.