הבורסה סגרה ביציבות: פרטנר זינקה 8.9%, סלקום 5.7%

קבוצת דלק רוצה למחוק את דלק ישראל מהמסחר בבורסה ■ אל על מאשרת חשיפת "גלובס": במו"מ עם קרן פימי להשקעה ■ המחזור גדל והסתכם בכ-955 מיליון שקל

הבורסה בת"א סגרה היום (ג') ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות, על רקע עליות השערים בבורסות אסיה ואירופה, כמו גם הנעילה החיובית בוול סטריט אמש. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים בארה"ב אותתו על פתיחה חיובית היום. מניות התקשורת בלטו היום בעליות על רקע התייצבות המחירים בענף וההערכות בשוק כי תם עידן מלחמת המחירים. מחזור המסחר גדל והסתכם בכ-955 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.6% לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013. כמיטב המסורת, הראשונה לדווח היתה אמש ענקית האלומיניום אלקואה, שתוצאותיה עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, אך בשורת ההכנסות היא איכזבה. החברה רשמה רווח של 121 מיליון דולר והכנסות של 5.83 מיליארד דולר.

באירופה נרשמות עליות כשנציגי האיחוד האירופי צפויים לבקר היום בקפריסין על מנת לבחון מחדש את הצורך תוכניות צנע נוספות וההשלכות שיש לכך על הכלכלות בגוש. גם פורטוגל תקבל היום ביקור דומה מנציגי הטרויקה על רקע פסילת צעדי הצנע שהכרחיים להמשך קבלת נתחים נוספים מחבילת החילוץ.

בבורסות המזרח, בהמשך לוול סטריט, נרשמו הבוקר עליות שערים בשיעור מירבי של 0.8% בהובלת הבורסות בהונג-קונג ובשנגחאי, לאחר שפורסם בסין כי מדד המחירים לצרכן לחודש מארס עלה ב-2.1% פחות מההערכות המוקדמות, מה שמצביע כי האינפלציה לא משתוללת. הבורסה ביפן עולה זה היום השני ברציפות.

בבורסה המקומית עדיין מעכלים את נתוני הגירעון לרבעון הראשון שפורסמו אתמול, שמצביעים על המשך העמקה של החוב הממשלתי. בחודש מארס נרשם גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה בסך של כ-2.9 מיליארד שקל, בעוד ברבעון הראשון של 2013 הסתכם הגירעון הממשלתי בכ-4.6 מיליארד שקל, לעומת גירעון בסך של כ-1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השוק מתייבש: 100 חברות נמחקו מהבורסה תוך שנתיים

עליות חדות בסלקום ופרטנר

מבין המניות שבלטו היום בשוק, מניות התקשורת זינקו, דוגמת סלקום ופרטנר . זאת, בעוד בשוק מעריכים כי תמה מלחמה המחירים, מה שיתרום לרווחיות החברות בענף. לאחרונה תם מבצע "סלולר ללא הגבלה" ב-49 שקל בגולן טלקום, וגם ב-YouPhone תם מבצע של 10 שקלים לחודש. האנליסט רוני בירון מ-UBS פרסם היום סקירה על שוק התקשורת בה טען כי המחירים בשוק הגיעו לתחתית.

יצחק תשובה מבקש למחוק את דלק ישראל מהמסחר - פירסם הצעת הרכש מלאה ל-86.9% ממניות החברה שבבעלות דלק קבוצה לפי 86.55 שקל למניה, פרמיה של כ-10% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה ובתמורה כוללת של כ-128.71 מיליון שקל.

כפי שנחשף שלשום ב"גלובס", אל על מעדכנת כי היא נמצאת במו"מ מתקדם מול קרן פימי של ישי דוידי לקראת השקעה של פימי במניות אל על. פימי צפויה להזרים לאל על 35 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות לפי מחיר של 62.5 אגורות, לעומת מחיר של 56.4 אגורות הבוקר בבורסה. לפימי תינתן אפשרות להשקיע עוד 10 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות נוספת באותו מחיר.

מניית טאואר רשמה עלייה חדה בבורסה אתמול וכן בוול סטריט אמש, לאחר שהחברה לישראל דיווחה על המרת שטרי ההון שלה למניות.

יומיים לפני תום הארכה שסיכמו נוחי דנקנר ואיש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין לעניין השקעתו של האחרון בגנדן - החברה הפרטית שדרכה שולט דנקנר בקונצרן אידיבי אחזקות - באי.די.בי בוחנים בימים האחרונים את האפשרות לבקש את אישור מחזיקי האג"ח לדחייה נוספת של מימוש האופציה שניתנה לאלשטיין בספטמבר האחרון, להשקיע 75 מיליון דולר בגנדן. המועד המקורי של מימוש האופציה נקבע לסוף פברואר.

יו"ר חברת גזית גלוב , חיים כצמן, הפיץ אמש באמצעות חברת נורסטאר שבשליטתו ובשליטת דורי סגל, את מניות החברה. נורסטאר מכרה מניות גזית גלוב בשווי של 200 מיליון שקל. המניה צנחה אמש בוול סטריט.

מניות הגז-נפט הישראליות המשיכו גם היום להיות במוקד, לקראת ביקורו של מנכ"ל נובל אנרג'י צ'אק דווידסון בישראל. הביקור בא לציין את חיבור מאגר "תמר" לחוף הישראלי, אך לפי הערכות, נועד גם לקדם את החלטת הממשלה בנושא יצוא גז. נציין את דלק קידוחים , אבנר , רציו וקבוצת דלק .

ישראמקו דיווחה היום כי בהמשך למסמך העקרונות מ-19 בפברואר, החברה קיבלה התחייבות למימון מחדש של פרויקט "תמר", שבו היא מחזיקה 28.75%. החברה תקבל הלוואה בהיקף עד 500 מיליון דולר לתקופה של 7 שנים. דויטשה בנק, אשר איגד קונסורציום של מספר בנקים והעמיד לישראמקו הלוואת גישור בהיקף של כ-350 מיליון דולר ב-2011, צפוי להעמיד כעת לה הלוואה שתחליף את ההלוואה מ-2011.