חברת הביומד כיטוב מתמזגת לתוך מיינרום

השלד הבורסאי מיינרום הודיע על עסקה שבה תמוזג לתוכו חברת כיטוב, העוסקת בפיתוח של תרופה לטיפול בכאב, כנגד הקצאה של עד 79% מהמניות. מיינרום, הנסחרת היום ברשימת השימור, מנסה כבר כמה שנים לבצע עסקה, כדי להחליף/להכניס פעילות. בין היתר אמור היה השלד לעבור לידי יזמית קבוצות הרכישה ענבל אור, ובהמשך למזג לתוכו פעילות קידוחי נפט. באוקטובר 2012 עבר לבעלות שיר רויכמן.

כיטוב הוקמה על-ידי ד"ר מוריס לסטר, בעבר מנכ"ל החברות ביוליין ו-XTL, יחד עם שני מדענים יוצאי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. החברה, שהוקמה ב-2010, פיתחה משפחת תרופות המורכבות כל אחת משני חומרים מאושרים לשיווק, המופיעים לראשונה כקומבינציה, ומטפלות בו-זמנית בכאב הנגרם מדלקת פרקים ניוונית (Osteoarthritis) ובלחץ דם גבוה.

כיום תרופות לטיפול בכאב עלולות להעלות את לחץ הדם במתן תדיר, ולכן לעיתים קרובות מקבלים החולים יחד עם תרופות כאלה גם תרופה להורדת לחץ דם, אך לא תמיד נוטלים אותה.

בעלי כיטוב מסרו כי המוצר צפוי להיכנס ישירות לשלב III של הניסויים הקליניים, וכי כבר נערך מפגש לצורך כך עם ה-FDA.

בעבר ביקשה כיטוב להתמזג לתוך השלד XTL, אולם העסקה לא צלחה, בעיקר משום ש-XTL חשה אי-ודאות לגבי הפרמיה שאפשר לגבות על מוצר כזה בשוק, ואילו בעלי החברה ביקשו לקבל את רוב התשלום כבר עם אישור המוצר. העסקה הנוכחית היא עסקת מניות, ללא מזומן.