כלכלית ירושלים: היקף החשיפה לקפריסין - עד כ-56.5 מ' ש'

הקבוצה דיווחה לבורסה על היקף החשיפה שלה לבנקים בקפריסין, לאור המסים וההגבלות שמתכננת המדינה מוכת החובות להטיל על הפקדונות הבנקאיים

כלכלית ירושלים דיווחה היום (ג') לבורסה כי היקף החשיפה שלה לבנקים בקפריסין נאמד בעד כ-56.5 מיליון שקל. זאת לאור המסים וההגבלות שמתכננת המדינה מוכת החובות להטיל על הפקדונות הבנקאיים כחלק מהתנאים לקבלת חבילת החילוץ מהאיחוד האירופי.

הממשלה בקפריסין אישרה לפני מספר שבועות הטלת מסים על פקדונות בנקאיים במטרה לקבל חבילת חילוץ ממדינות האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית. לפי התוכנית, יוטלו מסים והגבלות בעיקר על פקדונות בהיקף העולה על 100 אלף אירו, כך ש-37.5% מהפקדונות בהיקף זה יומרו באופן כפוי למניות של הבנק הקפריסאי - The Bank of Cyprus ואילו 22.5% מהכספים המופקדים יוקפאו באופן זמני והמרתם למניות נבחנת בימים אלו. היתרה, בשיעור של 40% מהפקדונות מוקפאת באופן זמני וניתנת למשיכה בסכומים נמוכים ותחת מגבלות חמורות.

לכן, החברה מבקשת לדווח על היקף ההון שלה ושל החברות בשליטתה, אשר עליו עשויות לחול הוראות החקיקה החדשה של ממשלת קפריסין. להערכת החברה ההון נע בין כ-32 מיליון שקל לכ-56.5 מיליון שקל. כלכלית מציינת כי חלק ניכר מהסכומים האלו הועברו סמוך מאוד לפני תחילת המשבר ע"י חברות הקבוצה מישראל לחו"ל דרך חשבונות הבנק בקפריסין במסגרת הפעילות השגרתית של החברה. כמו כן חברות הקבוצה פועלות לבטל את העברות אלו אך אין להן וודאות באשר לסכומים המדוייקים עליהם תחול החקיקה החדשה.